شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵
اِوَز میزبان جشنواره کودک و ضرب‌المثل

جشنواره کودک و ضرب‌المثل به مناسبت هفته ملی و روز جهانی کودک و ۱۳ آبان روز دانش‌آموز در اِوَز برگزار می‌شود.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اوز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، پیرامون این مطلب، گفت: هفته ملی و روز جهانی کودک سال ۱۴۰۰ با شعار «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» در شهرستان اوز با برنامه‌های متنوعی ویژه کودکان برگزار می‌شود، که یکی از این برنامه‌ها که می‌تواند در راستای تحقق شعار این هفته نیز باشد، جشنواره کودک و ‌ضرب‌المثل است که توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری اداره آموزش و پرورش، موزه مردم‌شناسی، انجمن کتاب، باشگاه کتابخوانی بهار اوز برگزار می‌شود.
 
فروغ هاشمی، افزود: این جشنواره با هدف آشنایی کودکان با ادبیات و فرهنگ فولکلور و ایجاد نشاط و شکوفایی خلاقیت و دوری آنها از شرایط روانی بحران کرونا سرگرمی و یادگیری است. همه ما درباره ضرب‌المثل‌ها که از دل زندگی مردم پدید می‌آیند و میراثی از غنای معنوی نسل‌های گذشته است، می‌دانیم و در صحبت‌های عامیامه روزانه خود بر حسب اتفاق به کار می‌بریم.
 
به گفته او، منشاء ضرب‌المثل‌ها مشخص نیست ولی زبان و ادبیات فارسی و حتی زبان‌های محلی بخشی از شیرینی و روانی‌اش را مدیون ضرب‌المثل‌هایی است که از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌شود.
 
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اوز ادامه داد: کودکان بیشتر به داستان‌های کوتاه و زیبا علاقه دارند که در آن کلامی نغز نهفته باشد و والدین می‌توانند برای آموزش مطالبی مانند: راست‌گویی، بخشش، شجاعت، اعتماد به نفس و… از داستان‌های کودکانه استفاده کنند تا یادگیری و آموزش را در کودک تقویت کنند.
 
وی تصریح کرد: هدف از جشنواره آشنایی کودکان با ضرب‌المثل‌ها و حکایت‌های به جا مانده است که می‌تواند در قالب نمایش کوتاه، تهیه کلیپ، روایت، فیلم کوتاه به شیوه خلاقانه باشد. والدین هم می‌توانند کودکان را در جشنواره یاری کنند.

 
هاشمی، از علاقه‌مندان دعوت کرد تا آثار زیبا و به یاد ماندنی خود را به آدرس: صفحه اینستاگرام موزه مردم شناسی به شرح زیر ارسال کنند:
https://instagram.com/evaz.museum?igshid=1ntrjhzdf3bfv
انجمن کتاب:
https://instagram.com/ketabkhan.evaz?utm_medium=copy_link
باشگاه بهار:
https://instagram.com/bashgahe.ketabkhani.bahar?utm_medium=copy_link
 
یادآور می‌شود: برنامه‌های یادشده از ۱۶ مهرماه روز ملی کودک و تا ۱۳ آبان‌ماه روز دانش آموز ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها