چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۶
همایش بین‌المللی «یگانگی و بیگانگی در اندیشه عرفانی مولانا» برگزار می‌شود

عضو هیئت علمی دانشگاه محقق اردبیلی و دبیر اجرایی چهارمین همایش بین‌المللی مولانا با عنوان «یگانگی و بیگانگی در اندیشه عرفانی مولانا» از برگزاری این همایش در 19 مهرماه جاری به میزبانی دانشگاه محقق اردبیلی خبر داد.

«علی بابایی» دبیر اجرایی چهارمین همایش بین‌المللی مولانا با عنوان «یگانگی و بیگانگی در اندیشه عرفانی مولانا» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اردبیل، اظهار کرد: همایش بین‌المللی عرفان مولانا هر دو سال یک بار به‌منظور آشنایی با افکار مولانا و ارتباط آن با دنیای معاصر در کشورهای منطقه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مولوی شخصیتی چندفرهنگی است، اضافه کرد: پرداختن به اندیشه‌های او می‌تواند به همگرایی همه‌جانبه‌ای در میان ملل مختلف جهان و منطقه بیانجامد و در دنیایی که مدام تهدیدهای مختلف روح و اندیشه‌های معنوی و معرفتی را تهدید می‌کند، پرداختن به اندیشه‌های معرفتی امری واجب‌تر جلوه می‌کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه محقق اردبیلی اضافه کرد: برگزاری همایش‌ها یکی از راه‌های مناسب برای تحقق این اهداف است و بازتاب همایش‌های این‌چنینی از طریق امکانات فضای مجازی دسترسی به محتوای سخنرانی‌ها و مقالات را راحت‌تر می‌کند، کما اینکه فضای مجازی به‌عنوان ابزار، خود به عطر خوش مباحث عرفانی و حکمی آغشته می‌شود.

وی افزود: با توجه‌ به همه محدودیت‌هایی که در دوران کرونایی وجود داشت، استقبال پژوهشگران از این همایش بسیار خوب بود و نزدیک به ۱۰۰ مقاله تخصصی به همایش ارسال شده است که از این میان نزدیک به ۸ مقاله منتخب در روز همایش ارائه خواهد شد.

بابایی گفت: این همایش پیش از ظهر روز دوشنبه 19 مهرماه جاری در سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی به صورت حضوری و برخط برگزار خواهد شد و اساتید برجسته‌ای نظیر استاد غلامحسین ابراهیمی دینانی و منوچهر صدوقی سها به‌عنوان سخنران، به ایراد سخن خواهند پرداخت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها