یکشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۲
«یکشنبه عصر در خیابان سوم» به روایت نویسنده اهوازی

مجموعه داستان نوجوان «یکشنبه عصر در خیابان سوم» نوشته حسین بازپور نویسنده اهوازی روانه بازار نشر شد.

حسین بازپور نویسنده کتاب «یکشنبه عصر در خیابان سوم» در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خوزستان، گفت: با فاصله چهار سال از انتشار اولین کتابم، مجموعه «یکشنبه عصر در خیابان سوم» مشتمل بر پنج داستان کوتاه برای نوجوانان در ۱۱۰ صفحه و توسط انتشارات «کتاب هرمز» به چاپ رسید.

بازپور با بیان اینکه مجموعه داستان «یکشنبه عصر در خیابان سوم» نسبت با آثار پیشین متفاوت است، تصریح کرد: در این بازه‌ی زمانی چهار سال تلاش کردم از طریق آموزش، شرکت در جشنواره‌ها و کار با نشریات به تجربه‌های جدیدی برسم و هر آنچه کسب کردم ماحصل آن نگاهی متفاوت در ساخت و پرداخت به داستان‌ها، شخصیت‌ها و رویدادها در این مجموعه آورده شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه نوجوان و جوان امروز نسبت به مسائل اخلاقی، رفتاری و اجتماعی بی‌تفاوت شده‌اند، در این مجموعه کوشیدم تا عشق دوران نوجوانی را بیشتر نشان داده و به مفاهیمی همچون: احترام به بزرگ‌ترها، ادب، اخلاق و رفتار که امروزه از ارزش آن‌ها کاسته شده و کاربرد خود را از دست داده‌اند، بپردازم.

نویسنده «ستاره» با تاکید بر اینکه نوجوان امروز آگاه و هوشیار است، اما تغذیه‌ی مناسب فکری ندارد، عنوان کرد: هر چند عوامل و دلایل متعددی در این موضوع دخیل هستند، اما نویسندگان این حوزه می‌توانند با نگاه متفاوت و دقیق و شناخت مخاطب نقش مهمی را ایفا کنند.

بازپور ضمن ابراز تاسف از کم‌توجهی نشریات خوزستان به نویسندگان بومی بیان کرد: از جمله مشکلات نویسندگان و شاعران در سراسر کشور و به‌خصوص در خوزستان، مسئله‌ی نشریات است که دغدغه شاعران و نویسندگان را ندارند و از افرادی که به‌طور مستقیم و غیرمستقیم در نشریات و مطبوعات فعالیت می‌کنند؛ گلایه‌مند هستم که چرا خوزستان با پیشینه‌ی ادبی قوی، باید اوضاع نشریاتش اینگونه باشد.
 

وی یکی از مشکلات اساسی در حوزه ادبیات کودک و نوجوان در خوزستان را نداشتن نشریه کودک و نوجوان برشمرد و بیان کرد: به رغم برخورداری خوزستان از لهجه‌ها و گویش‌های مختلف و تنوع زبانی، متاسفانه برای مخاطبِ هدف، تولید محتوای مناسب نداریم. ما نیازمندِ نشریات کودک و نوجوان در سراسر استان هستیم.

این نویسنده یادآور شد: کتاب «ستاره» به‌تازگی به چاپ سوم رسیده ا‌ست و یک مجموعه داستان نوجوان با عنوان «مومیایی شبیه عشق من است» به‌زودی چاپ و منتشر خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها