دوشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵
نمایشگاه چاپ تهران در معرفی فضای حرفه‌ای برای فعالان چاپ موثر بوده است

مهرزاد دانش در حاشیه بازدید از بیست و هشتمین نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی تهران، گفت: نمایشگاه چاپ در معرفی فضای حرفه‌ای برای فعالان این حوزه به یکدیگر موثر بوده است و حلقه‌ها و زنجیر‌ه‌های این صنعت را به هم متصل کرده است.

مهرزاد دانش، مدیرکل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، و در حاشیه بازدید از بیست و هشتمین نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی تهران، گفت: با توجه به فضای خاصی که در کشور به دلیل شرایط کرونا ایجاد شده است، طی دو سال اخیر تشکل‌های صنفی تلاش وافری انجام داده‌اند که با همه مشکلات پیش رو مثل تحریم و مشکلات اقتصادی این نمایشگاه را برگزار کنند.
 
وی افزود: برگزاری نمایشگاه تخصصی کار بسیار پرهمتی بوده است و طی بازدیدی که از نمایشگاه داشتم شاهد فضایی پررونق و پرنشاط بودم که اهالی حوزه‌های مختلف صنف را در کنار هم جمع کرده است.
 
دانش با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه چاپ در طول 28 سال گذشته برای فعالان این حوزه کارکردهای بسیاری داشته است، عنوان کرد: این نمایشگاه، کارکردها وتوانمندی‌های صنعت چاپ را در معرض دید و تماشای جامعه هدف یعنی مشتریان و مصرف‌کنندگان قرار می‌دهد تا با آگاهی از کارنامه عملکرد هر مجموعه نسبت به ثبت سفارش اقدام کنند.
 
وی تاکید کرد: چاپ یک حوزه فرابخشی است و به قشر خاصی اختصاص ندارد به طوری که  مباحث مختلف طراحی، صنعتی و فرهنگی را در دل خود جای داده است.
 
دانش با بیان اینکه نمایشگاه چاپ فقط ابعاد تجاری که به همراه ندارد، گفت: نمایشگاه چاپ در معرفی فضای حرفه‌ای برای فعالان این حوزه به یکدیگر مثمرثمر بوده است و حلقه‌ها و زنجیر‌ه‌های این صنعت را به هم متصل کرده است.
 
وی همچنین درباره نتیجه بحث واسپاری وجه صنعتی چاپ به وزارت صمت نیز توضیح داد: در این زمینه منتظر هستیم ببینیم دولت جدید چه نظری دارد، زیرا این موضوع در سطح کلان سیاست‌گذاری‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارد.
 
به گفته دانش، تشکل‌های صنفی تمایل دارند که این اتفاق رخ بدهد و تعاملاتی را نیز با دولت و مجلس داشته است که امیدواریم از دل مذاکرات بین تشکل‌های صنفی، مجلس و دولت نتایج خوب و موثری بیرون بیاید.
 
بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی چاپ، تا دوشنبه 12 مهر هر روز از ساعت 9 تا 17 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپا است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها