شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۷
شرکت 254 شاعر در چهاردهمین کنگره سراسری «شعر عاشورایی» قروه

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان از ارسال بیش از ۳۰۰ اثر به چهاردهمین کنگره ملی «شعر عاشورایی» شهرستان قروه خبر داد و گفت: در مجموع ۲۵۴ شاعر از سراسر کشور در این دوره شرکت کردند.

عبید رستمی، با بیان اینکه شهرستان قروه فردا (11 مهر) چهاردهمین کنگره کشوری «شعر عاشورایی» است، به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کردستان اظهار کرد: بعد از اعلام فراخوان این کنگره ملی در شهریورماه سال جاری، 254 شاعر از سراسر کشور بالغ بر 300 اثر ادبی را به دبیرخانه کنگره ارسال کردند.

وی ادامه داد: شاعران ۲۷ استان و ۵۲ شهر کشور در چهاردهمین کنگره ملی «شعر عاشورایی» شرکت کرده‌اند و این مهم نشان می‌دهد این کنگره در سال‌های اخیر توانسته است به جایگاه خوبی در بین علاقه‌مندان و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت برسد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با اشاره به نحوه برگزاری این دوره از کنگره به دلیل شرایط کرونایی و وضعیت استان افزود: چهاردهمین کنگره کشوری «شعر عاشورایی» شهرستان قروه به صورت حضوری و مجازی برگزار خواهد شد و شاعران خارج از استان به‌صورت مستقیم در اختتامیه این کنگره شعرخوانی خواهند کرد.

رستمی زمان برگزاری این کنگره ملی را ۱۱ مهرماه جاری در مجتمع فردوسی شهرستان قروه اعلام کرد و افزود: این کنگره ملی به صورت پخش زنده از شبکه استانی پخش خواهد شد.

وی به داوران این دوره از کنگره ملی شعر عاشورایی نیز اشاره و یادآوری کرد: کار داوری آثار رسیده به دبیرخانه این کنگره ملی را داوران کشوری و بومی استان از جمله عبدالجبار کاکایی و مصطفی محدثی خراسانی از شاعران برجسته کشور و رامین کرمی از شاعران برجسته آیینی استان کردستان بر عهده دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان همچنین یاداوری کرد: نمایشگاه «عکس عاشورایی» از برنامه‌های جنبی چهاردهمین کنگره شعر عاشورایی از هفتم مهرماه جاری در شهرستان قروه دایر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها