پنجشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰
کتاب‌های چند سال اخیر چنگی به دل نمی‌زند/ «تاریخ صدساله ایران» مجموعه‌ای برای شناخت هرچه بیشتر ایران

استاد سید عبدالله انوار که در روزهای کرونا در قرنطینه است، در حال سامان دادن به پژوهش‌های نیمه تمام است و به علاقه‌مندان تاریخ مطالعه مجموعه کتاب «تاریخ صدساله ایران» را پیشنهاد می‌کند و می‌گوید: با خواندن این مجموعه متوجه می‌شوید در صد سالی که گذشت وضعیت ایران به چه شکل بوده و چه روزهای دشواری را پشت سر گذاشت تا به امروز رسید.

استاد سید عبدالله انوار در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) بیان کرد: این روزها در خانه ماندم و بیرون نمی‌روم و دو دوز واکسن را هم دریافت کردم. با این حال امیدوارم اوضاع بهتر شود و من هم با استفاده از فرصتی که دارم کارهایم را سر وسامان بدهم. مدتی است به تکمیل پژوهش و تحقیق درباره کارهای نیمه‌تمام پرداخته‌ام؛ از جمله در حال ترجمه «مکاسب»، اثر شیخ مرتضی انصاری هستم؛ در ادامه کارهایی که با دانشگاه بوعلی انجام دادم.

او افزود: همچنین در حال ترجمه یک مجموعه هستم که چند مقاله به شکل مجزاست. کتابی هم درباره هندسه عالی در دست نوشتن دارم که امیدوارم بتوانم آن را چاپ کنم. در دوره و زمانه کرونا کتاب قابل تاملی به دستم نرسیده است و فکر نمی‌کنم کتاب درست و حسابی منتشر شده باشد که ارزش وقت گذاشتن داشته باشد؛ به نظرم کتاب‌های امروز چیزی برای آموختن ندارد و بیشتر سرگرم‌کننده هستند.
 
این نسخه‌شناس و کتابدار اظهار کرد: در مدتی که در قرنطینه بودم، کتاب‌های زیادی در حوزه تاریخ و ادبیات از سوی ناشران یا دوستان برایم آورده شد که چندان چنگی به دل نمی‌زدند! برای همین اغلب کتاب‌ها را تورق کردم؛ بعد هم پس دادم؛ بنابراین بیشتر سرگرم مطالعه یا تورق کتاب‌های کتابخانه خودم هستم.
                   
انوار به افراد علاقه‌مند به تاریخ پیشنهاد کرد: کتاب‌هایی که درباره تاریخ معاصر نوشته می‌شود، ارزش خواندن دارد، به ویژه کتاب «تاریخ صدساله ایران» را بخوانید؛ مجموعه کتاب‌هایی که درباره تاریخ ایران از مشروطه تا امروز است. با خواندن این مجموعه متوجه می‌شوید در صد سالی که گذشت، وضعیت ایران به چه شکل بوده است و چه روزهای دشواری را پشت سر گذاشت تا به امروز رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها