چهارشنبه ۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶
کتاب «خاطرات رزمندگان غواص استان آذربایجان‌غربی» منتشر می‌شود

مسئول دفتر مطالعات و ادبیات پایداری حوزه هنری انقلاب اسلامی استان آذربایجان‌غربی گفت: کتاب «خاطرات رزمندگان غواص استان آذربایجان‌غربی» تا آخر سال‌ جاری به همت دفتر مطالعات و ادبیات پایداری حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی منتشر می‌شود.

یاور باقری، مسئول دفتر مطالعات و ادبیات پایداری حوزه هنری انقلاب اسلامی استان آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی،گفت: مقام معظم رهبری در حفظ و صیانت از موضوع‌های مرتبط با دوران دفاع مقدس و انتقال آنها به نسل‌های آینده در قالب‌های مختلف هنری تاکید فراوان داشتند و ثبت خاطرات رزمندگان اسلام و شجاعت‌ها، دلاوری‌ها و ازجان‌گذشتگی‌های آنها در صیانت از ایران اسلامی اهمیت فراوانی دارد.

وی افزود: این کتاب با همکاری و مشاوره «محمدباقر برزگر»، از غواصان و جانبازان شهرستان ارومیه در طول هشت سال جنگ تحمیلی و «مجتبی اسماعیل‌زاد» از هنرمندان برتر عرصه ادبیات استان آذربایجان‌غربی در قالب مصاحبه حضوری از رزمندگان -که در شهرهای مختلف استان آذربایجان‌غربی حضور دارند- تولید و منتشر می‌شود.

باقری بیان کرد: در این طرح فرهنگی خاطرات ۶۰ نفر از رزمندگان اسلام -که در عملیات‌های کربلای ۴، کربلای ۵ و والفجر ۸ در قالب لشکر ۳۱ عاشورا در اروند رود و شلمچه در قالب نیروهای رزمی و خط‌شکن غواص از استان آذربایجان‌غربی حضور داشتند و با مشاوره «محمدباقر برزگر» گردآوری شده و تا پایان سال‌ جاری در قالب کتاب منتشر می‌شود.

مسئول دفتر مطالعات و ادبیات پایداری حوزه هنری انقلاب اسلامی استان آذربایجان‌غربی ادامه داد: بیش از این کتاب‌های مختلفی از جمله «آب هرگز نمی‌میرد»، «صد‌وهفتاد‌وششمین غواص» و «غواص‌ها بوی نعنا می‌دهند» با موضوع عملیات‌های نیروهای غواص ایرانی در دوران دفاع مقدس منتشر شده است که کتاب حاضر نخستین مجموعه از خاطرات رزمندگان استان آذربایجان‌غربی است که به همت دفتر مطالعات و ادبیات پایداری حوزه هنری استان آذربایجان‌غربی منتشر می‌شود.

«محمدباقر برزگر» متولد سال ۱۳۵۰ شمسی در روستای گورچین قلعه ارومیه است که در سال ۶۵ شمسی در قالب نیروهای بسیجی به جبهه‌های جنگ تحمیلی اعزام شد و در قالب نیروهای لشکر ۳۱ عاشورا در عملیات‌های کربلای ۴، کربلای ۵ و والفجر ۸ به‌عنوان نیروی رزمی غواص و خط‌شکن حضور داشت.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها