یکشنبه ۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۳
برگزیدگان جشنواره بازآفرینی متون کلاسیک ادب فارسی کودک و نوجوان معرفی شدند

اسامی نفرات برگزیده جشنواره ملی بازآفرینی متون کلاسیک ادب فارسی کودک و نوجوان به میزبانی یزد اعلام شد.

مجید جوادیان‌زاده مدیرکل فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی یزد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، گفت: نفرات برگزیده جشنواره بازآفرینی متون کلاسیک ادب فارسی کودک و نوجوان جایزه ویژه مهدی آذریزدی معرفی شدند.

وی افزود: جشنواره بازآفرینی متون کلاسیک ادب فارسی کودک و نوجوان با هدف توسعه و ترویج فرهنگ بازآفرینی متون ادب فارسی و کمک به ترویج فرهنگ کتابخوانی آغاز شد.

مدیرکل فرهنگ‌وارشاد اسلامی یزد افزود: هدف از برگزاری این جشنواره، علاوه بر بزرگداشت استاد مهدی آذریزدی، پرداختن به موضوع بازآفرینی ادبی است که کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

جوادیان‌زاده با گرامیداشت یاد و خاطره مهدی آذریزدی عنوان کرد:  آذریزدی بیشتر از اینکه نویسنده باشد، یک بازآفرین ادبی بود و ما نگرانیم که در نبود افرادی همچون آذریزدی، ارتباط نسل کودک و نوجوان با متون کهن و قدیمی گسسته شود.

وی تاکید کرد: کتب کهن بخشی از هویت فرهنگی ما را شکل می‌دهند و بخشی از معارف فرهنگی، دینی و هنری ما از طریق ادبیات منتقل شده و اگر بتوانیم با زبان امروز و از زاویه و افق نگاه امروزی‌ها، آثار را مورد بازخوانی دهیم، اتفاقات خوبی در حوزه ادبیات کودک و نوجوان رقم خواهد خورد.

وی در پایان برگزیدگان نخستین جشنواره ملی بازآفرینی متون کلاسیک ادب فارسی کودکان و نوجوانان جایزه ویژه مهدی آذریزدی معرفی کرد که اسامی آنها به شرح زیر است:
«ماجراهای نارگل» اثر آتوسا صالحی با تصویرگری محبوبه یزدانی
«آرش کماندار» اثر محمدهادی محمدی با تصویرگری ندا راستین مهر
«مجموعه یه قصه و دو قصه» اثر عذرا جوزدانی با تصویرگری میترا عبداللهی
«حسنی و ننه حسنی و درخت سیب برای عروسی» اثر معصومه یزدانی با تصویرگری سمیه محمدی
و جایزه ویژه این جشنواره نیز به انتشارات مدرسه جهت انتشار کتاب خط بریل برای نابینایان تعلق گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط