جمعه ۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۶
برگزاری نمایشگاه عکس و کتاب «طریق ماندگار» در زنجان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: نمایشگاه عکس و کتاب با عنوان «طریق ماندگار» در شهرستان‌های زنجان دایر شد.

محمدربیع احمدخانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان با بیان اینکه 72 برنامه توسط اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان به‌ مناسبت گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود، اظهار کرد: این برنامه‌ها در حوزه‌های فرهنگی، هنری، قرآنی و کانون‌های مساجد طراحی شده است.

وی تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه مجازی دفاع مقدس، تجلیل از پیشکسوتان و رزمندگان، برگزاری مسابقه کتابخوانی و برگزاری مراسم «عصر شعر ایثار و شهادت» از برنامه‌های پیش‌بینی‌شده به‌مناسبت گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس است.

احمدخانی با اشاره به اینکه اهدای بسته‌های کتب فرهنگی با موضوع دفاع مقدس و برگزاری نمایشگاه‌های کتاب‌، اهدای کتاب و بسته‌های فرهنگی در شهرستان‌ها از دیگر برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، افزود: همچنین در این ایام نمایشگاه عکس و کتاب با عنوان «طریق ماندگار» دایر شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان ترویج و توسعه فرهنگ ارزش‌های دفاع مقدس را اصلی‌ترین هدف برگزاری این نمایشگاه دانسته و گفت: در این نمایشگاه 110  تابلو عکس شامل تصاویر حماسه‌های رزمندگان سلحشور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل به نمایش گذاشته شده است.

احمدخانی ادامه داد: همچنین در این نمایشگاه اسناد مربوط به شهدا به همراه بروشور کامل تولد تا شهادت 32 شهید استان و شهرستان ایجرود به نمایش گذاشته شده است.

وی بیان کرد: همچنین نمایشگاه کتاب دفاع مقدس با مضمون اندیشه‌های ایثار و شهادت، جنگ تحمیلی، از خود گذشتگی، استقامت رزمندگان و دل‌نوشته‌های در معرض دید عموم قرار گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در ادامه با اشاره به برخی از برنامه‌های این اداره در حوزه فرهنگ و هنر طی سال جاری گفت: در این راستا 186 برنامه ملی، استانی و شهرستانی تدوین شده است که بخشی از آن‌ها اجرایی شده و بخشی نیز در ادامه سال اجرایی خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها