پنجشنبه ۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰
84 کتاب ویژه کنگره شهدا در زنجان تألیف شد

فرمانده سپاه استان زنجان گفت: ۸۴ کتاب جدید درباره شهدای زنجانی تألیف و چاپ شده است که به‌زودی رونمایی می‌شود.

سردار جهانبخش کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: هفته دفاع مقدس یادآور رشادت‌ها و دلاوری‌هایی است که رزمندگان و شهدا از خود به جای گذاشتند.

وی با اشاره به اینکه طی هشت سال دفاع مقدس همه مردم ایران از زن، مرد، پیر و جوان و همه اقشار در جنگ وارد عرصه شدند و با جانفشانی‌های خود اجازه ندادند که انقلاب و کشور به دست دشمنان بیافتد، گفت: با اینکه بیش از 30 سال از جنگ می‌گذرد، اما هنوز ناگفته‌هایی از این دوران وجود دارد که باید به نسل جدید گفته شود.

فرمانده سپاه استان زنجان با بیان اینکه تلاش دستگاه‌های فرهنگی و سپاه بر این بوده است که خاطرات و آثار رزمندگان و شهدا برای همیشه در تاریخ کشور ثبت شود، تصریح کرد: در همین راستا کتاب‌هایی از خاطرات و اسناد مربوط به شهدا در حال تألیف است.

سردار کرمی با اشاره اینکه علاوه بر چاپ و انتشار کتاب‌های مختلف در زمینه رشادت‌های رزمندگان زنجانی در دوره‌های مختلف زمانی، ۸۴ کتاب جدید اخیرا منتشر شده است، ادامه داد: این کتاب‌ها توسط نویسندگان کتاب اولی زنجانی یا نویسندگان ماهر نوشته شده است.

وی با اشاره به اینکه کتاب‌ها در حوزه‌های مختلف تألیف شده است، گفت: هریک از کمیته‌ها بنا به وظایفی که داشتند، چاپ و تألیف تعدادی از کتاب‌ها را به عهده گرفتند که برای مثال از این تعداد 9 کتاب برای کودکان تألیف شده است.

فرمانده سپاه استان زنجان از گردآوری اطلس شهدای استان زنجان از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران خبرداد و گفت: در این اطلس در هر صفحه عکس، وصیت‌نامه و بیوگرافی شهدای استان چاپ می‌شود.

سردار کرمی با بیان اینکه کتاب‌های تألیفی برای کنگره 3535 شهید زنجانی آماده‌سازی شده است، افزود: همه این کتاب‌ها در زمان برگزاری کنگره رونمایی خواهد شد.

وی همچنین از جمع‌آوری 510هزار سند از خاطرات، دلنوشته‌ها، دست‌نوشته، خاطرات والدین شهدا و رزمندگان گردآوری شده است، اضافه کرد: این اسناد گنجینه ارزشمندی برای آیندگان است که مطالب آنها نیز تبدیل به کتاب خواهد شد.

فرمانده سپاه استان زنجان با بیان اینکه هدف از نگارش این کتا‌ب‌ها و گردآوری اسناد آشنایی نسل جوان با فرهنگ دفاع مقدس است، افزود: بنا داریم در ایام برگزاری کنگره شهدا نمایشگاهی از کتاب‌های تألیف شده در استان برگزار کنیم.

وی ضمن تأکید بر لزوم آشنایی نسل جوان با فرهنگ دفاع مقدس افزود: قطعا چاپ کتاب و سندکردن خاطرات شهدا تاثیر بسزایی در آشنایی نسل جدید با فرهنگ دفاع مقدس خواهد داشت.

بر اساس این گزارش کنگره 3535 شهید زنجانی اواخر مهرماه امسال برگزار خواهد شد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها