پنجشنبه ۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۶
کتاب حکمرانی خوب و توسعه؛ در آستانه انتشار

کتاب حکمرانی خوب و توسعه، با ترجمه مهدی مقدری و طرح جلدی از باسم الرسام به‌زودی از سوی انتشارات نگاه معاصر روانه کتابفروشی‌ها خواهد شد.

مهدی مقدری در این رابطه به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در اصفهان گفت: کتاب حکمرانی خوب و توسعه، مهم‌ترین یافته‌های دانیل کافمن، از پیشگامان مطالعات حکمرانی در جهان را تبیین می‌کند و نشان می‌دهد چگونه بهبود شاخص‌های حکمرانی به رشد درآمد کشورها، کاهش فساد، ثبات و نفی خشونت، ارتقای حاکمیت قانون، کیفیت نظارتی، شفافیت و پاسخگویی و از همه مهم‌تر، کارآمدی حکومت منجر می‌شود.

این مترجم ادامه داد: کتاب همچنین، به نقش دموکراسی و حکمرانی خوب در پیشبرد توسعه، رشد اقتصادی، دموکراسی و حکمرانی منابع طبیعی، فضای مدنی، برابری و امنیت می‌پردازد. در سراسر کتاب، حکمرانی خوب و توسعه با داده‌ها و تحلیل‌های دست اول درباره مساله ناپیدای حکمرانی روبه‌رو خواهید شد که به بسیاری از ابهامات، باورهای اشتباه و پرسش‌های گوناگون پاسخ می‌دهد.

مقدری افزود: با مطالعه این کتاب درباره توسعه‌یافتگی و توسعه‌نیافتگی از خاورمیانه تا آمریکای جنوبی، از اروپا تا آسیای دور و از آفریقا تا آسیای مرکزی بیشتر آشنا می‌شوید. کتاب به بحران‌های هسته‌ای، نفرین منابع، بلایای طبیعی، فساد گسترده، خشونت‌های ریشه‌دار، تبعیض و فقر، نابودی محیط‌ زیست، ناآزادی و غیره پرداخته است.

کتاب حکمرانی‌خوب و توسعه، به زودی با ترجمه مهدی مقدری وطرح جلدی از باسم الرسام از سوی انتشارات نگاه معاصر  روانه کتابفروشی‌ها خواهد شد.

مهدي مقدري متولد سال 1358 است و پیش از این چندین کتاب از جمله کتاب های «درآمدی بر حکمرانی خوب» از سوی انتشارات جنگل و کتاب «احزاب سیاسی، کارکردها و سازماندهی در جوامع دموکراتیک» را از سوی انتشارات نگاه معاصر منتشر کرده بود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها