سه‌شنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۵
زنجان صاحب مرکز اسناد فرهنگی و هنری می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از راه‌اندازی مرکز اسناد فرهنگی و هنری در زنجان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در این مرکز اسناد قدیمی فرهنگی و هنری مربوط به مشاهیر و مفاخر زنجانی هم نگهداری خواهد شد.

محمدربیع احمدخانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان 22 برنامه شاخص در حوزه فرهنگ تدوین کرده است که افتتاح مجتمع فرهنگی، هنری زرین در شهرستان ایجرود از آن جمله است.

وی عنوان کرد: با تحویل این مجتمع به این اداره کل، ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار پیش‌بینی شده برای آن صرف تجهیز این مجتمع خواهد شد، ضمن اینکه دیگر مجتمع‌های فعال هم به لحاظ امکانات مورد نیاز تجهیز می‌شوند.

احمدخانی با اشاره به اینکه پیش از این 7 فرهنگسرا در استان زنجان فعال بودند که تقریبا همه آنها فرسوده بود، افزود: یکی از مشکلات این فرهنگسراها نبود تجهیزات کافی بود که در این رابطه نیز اقدامات لازم انجام شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه از سال گذشته تعمیر و تجهیز و زیرساخت‌های این فرهنگسراها آغاز شده است، گفت: در همین راستا ۷ فرهنگسرا تعمیر جزئی شد.

احمدخانی همچنین از راه‌اندازی مرکز اسناد فرهنگی و هنری در استان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: انتظار می‌رود که سایر ادارات و ارگان‌ها اگر سندی دارند که به فرهنگ و هنر استان مربوط است، یک نسخه از آن را به این اداره اعطا کند تا سایرین نیز از این سند بهره ببرند.

وی تصریح کرد: راه‌اندازی این مرکز ضمن تجمیع اسناد و مدارک مرتبط با بناهای فرهنگی، دسترسی پژوهشگران و کارشناسان حوزه فرهنگ و هنر به اسناد مرتبط با فضاهای فرهنگی را تسهیل می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه استان زنجان برخوردار از مشاهیر بنام و مشهوری در حوزه‌های تاریخی و فرهنگی و حوزه‎های علمیه است، اضافه کرد: گردآوری آثار این افراد در مرکز اسناد فرهنگی و هنری استان کمک شایانی به معرفی بیشتر آنها و همچنین استفاده پژوهشگران خواهد شد.

وی تصریح کرد: در این مرکز فرهنگی نسخ قدیمی کتاب‌های مشاهیر زنجانی و همچنین دست نوشته‌های مربوط به آنها و سایر اقلام به یادگار مانده نگهداری خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها