شنبه ۳ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۵
روش رفتار با کودکان با توجه به حس‌های آنها چگونه است؟

کتاب «فرزند پروری حسی» روش رفتار با کودکان را با توجه به حس‌های آنها و حس‌های والدین مطرح می‌کند. از آنجایی که حس‌های ما اولین ابزار درک دنیای اطراف هستند توجه به آنها اولین قدم برای رفتار درست با کودکان است.

سید مهدی موسوی موجد مترجم کتاب «فرزند پروری حسی» که از سوی انتشارات ارجمند به تازگی منتشر شده در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) درباره این اثر توضیح داد: کتاب فرزندپروری حسی روش رفتار با کودکان را با توجه به حس‌های آنها و حس‌های والدین مطرح می‌کند. از آنجایی که حس‌های ما اولین ابزار درک دنیای اطراف هستند توجه به آنها اولین قدم برای رفتار درست با کودکان است.

او ادامه داد: نویسنده در این کتاب با توجه به حس‌های متداول پنج گانه و معرفی حس‌های ناشناخته به والدین بینش جدیدی را در آنها ایجاد می‌کند تا با کمک آن درک بهتری از دنیای فرزندان خود داشته باشند و به تبع آن بهتر با آنها رفتار کنند.    

به گفته این مترجم، مخاطبان اصلی کتاب والدین، مربیان فرزندپروری و اولیای مدرسه هستند. کتاب به زبان ساده نوشته شده است و برای عموم قابل استفاده است.

موسوی موجد با بیان اینکه دانش فرزندپروری نیاز اساسی جامعه ماست که با آن نسل آینده والدین آگاه‌تری باشند و هر کسی که فرزند دارد یا قصد فرزندار شدن دارد باید این دانش و مهارت‌های برگرفته از آن را کسب کند افزود: از آنجایی که آینده کشور در دست فرزندان ماست، هدف از ترجمه این کتاب برداشتن گامی‌کوچک در جهت آگاه‌تر کردن والدین و تربیت بهتر خودمان و نسل آینده است که با توجه به حس‌های خود و فرزندانمان روابط بهتری با آنها برقرار کنیم تا آنها هم در آینده والدین بهتری برای فرزندانشان باشند.  
 
این مترجم در پایان گفت: این کتاب در مورد فرزندپروری بر اساس شناسایی حس‌های کودکان و والدین است که باعث می‌شود والدین با نگاهی عمیق‌تر به حس‌های فرزندانشان، دنیای آنها را بهتر درک کنند. آموزگاران و متولیان مدرسه هم می‌توانند با توجه به حس‌های دانش‌آموزان آنها را آموزش دهند. از آنجایی‌که حس‌ها، ورودی‌های اصلی دنیای کودکان هستند توجه و برخورد درست با آنها در فرزندپروری حیاتی به نظر می‌رسد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها