دوشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۹
هشتمین جشنواره صنعت چاپ استان اردبیل برگزار می‌شود

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: هشتمین جشنواره صنعت چاپ استان اردبیل با رویکرد رقابتی و انتخاب شاخص‌ها در بخش‌های مختلف برگزار می‌شود.

یاسر محمدپور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اردبیل اظهار کرد: هشتمین جشنواره صنعت چاپ استان اردبیل با همکاری اتحادیه چاپخانه‌داران استان و با رویکرد رقابتی و انتخاب شاخص‌ها در بخش‌های مختلف برگزار می‌شود.

وی ضمن دعوت از چاپخانه‌داران، کارگران، صحافان، طراحان و لیتوگرافی‌ها به مشارکت در این جشنواره هدف از این رویداد را تجلیل از فعالان عرصه چاپ استان عنوان کرد و درباره بخش‌های مختلف جشنواره صنعت چاپ استان اردبیل گفت: این جشنواره در شاخه‌های مختلفی چون  چاپخانه برتر استان و شهرستان با ارائه دو نمونه کار چاپی کتاب، پوستر، کاتالوگ و ... که در یک سال اخیر به چاپ رسیده است و نیز بخش چاپ دیجیتال با ارائه دو نمونه کار چاپی برتر در یک سال اخیر برگزار می‌شود.

محمدپور ادامه داد: صادرکننده برتر با ارائه دو نمونه کار چاپی که در یک سال اخیر صادر شده و کارگر نمونه (طبق قوانین کار با معرفی چاپخانه‌ها)، همچنین پیشکسوت چاپخانه‌دار یا کارگر چاپخانه، از بخش‌های دیگر این جشنواره است.

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل اضافه کرد: تولیدکننده محصولات و ماشین‌آلات چاپ با ارائه نوع خدمات و دستگاه‌های مرتبط با چاپ، آموزش و برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی در یک سال اخیر و نیز تحقیق و پژوهش در حوزه چاپ با ارائه تحقیق و پژوهش چاپ شده در یک سال اخیر، از جمله بخش‌های دیگری است که شرکت‌کنندگان این جشنواره می‌توانند در آن مشارکت کنند.

وی افزود: علاوه بر این موارد، بخش صحافی سنتی و دستی با ارائه دو نمونه کار صحافی و بخش گرافیست و طراح  با ارائه دو نمونه کار چاپی در یکسال اخیر که در چاپخانه‌های استان به چاپ رسیده باشد، از جمله موارد دیگری‌ است که چاپخانه‌داران، کارگران، صحافان  و طراحان و لیتوگرافی می‌توانند در آن شرکت کنند.

محمدپور آخرین مهلت ارسال آثار را 30 مهرماه 1400 اعلام و اذعان کرد: شرکت‌کنندگان در این جشنواره می‌توانند برای دستیابی به اطلاعات مورد نیاز با شماره تلفن 33230873 تماس گرفته و آثار خود را به امور چاپ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل تحویل دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها