دوشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶
اکسپو 2020 دبی فرصت خوبی برای ارائه توانمندی‌های چاپ و نشر ایران

بابک عابدین گفت: نمایشگاه اکسپو 2020 دبی فرصت خوبی برای ارائه توانمندی‌های صنعت چاپ و نشر ایران و جذب بازارهای منطقه‌‌ای و جهانی است.

بابک عابدین، رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به وضعیت صادرات صنعت چاپ کشور طی شش ماه نخست امسال، گفت: با توجه به شیوع کرونا و درگیر شدن کشور با آن، شاهد تاثیر آن درتمام مسائل اقتصادی کشور هستیم، از سوی دیگر مسائلی مثل تغییر دولت و مدیران کشور تا حدود موجب کند شدن روند اقتصادی شد.
 
وی ادامه داد: در این میان معتقدم که با حضور نیروهای جدید در دولت و انگیزه‌های جدی و خوبی که برای پیشرفت اقتصادی کشور وجود دارد، در بخش صادرات تاثیر خوبی در شش ماهه دوم خواهیم داشت.
 
عابدین همچنین به برگزاری نمایشگاه اکسپو 2020 اشاره کرده و گفت: در این میان اگر از فرصت نمایشگاه اکسپوی دبی برای ارائه توانمندی‌های صنعت چاپ و نشر کشور در این محمل استفاده کنیم، تا بتوانیم در جذب بازارهای منطقه و جهانی سهمی داشته باشیم.
 
وی با اشاره به لزوم مشارکت و حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت صنعت، معدن و تجارت، یادآور شد: این دو وزارتخانه با حمایت از صادرکنندگان و تولیدکنندگان حوزه‌های مختلف از جمله چاپ و نشر‌، می‌توانیم در مدت زمان مشخصی در این فضای نمایشگاهی حضور داشته باشیم و توانمندی‌های خود را عرضه کنیم.
 
عابدین با بیان اینکه ما طرح توجیهی خود را به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حضور در نمایشگاه اکسپو ارائه کرده‌ایم، عنوان کرد: اگر بتوانیم طبق یک برنامه‌ریزی مشخص به مدت دو هفته صنایع بخش‌های مختلف از جمله چاپ و نشر در پاویون ایران حضور فیزیکی داشته باشند، اتفاق خوبی برای ما به شمار می‌آید.
 
وی با اشاره به حضور بازدیدکنندگان مختلف جهان برای بازدید از اکسپو، توضیح داد: معمولا همه کشورهای دنیا در این نمایشگاه یک پاویون اختصاصی دارند و توانایی‌های خود را در عرصه‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی عرضه می‌کنند.
 
عابدین با بیان اینکه نمایشگاه اکسپو از بزرگترین رویدادهای نمایشگاهی جهان است که به طور معمول هر ۴ یا ۵ سال یکبار برگزار می‌شود، عنوان کرد: اکسپو آخرین بار نیز در سال ۲۰۱۷ و به میزبانی قزاقستان برگزار شد و طبق برنامه‌ریزی‌ها قرار بود که اکسپو در سال 2020 و در کشور دبی برگزار شود که شیوع ویروس کرونا برگزاری این رویداد را به تعویق انداخت.
 
وی تاکید کرد: ارائه دستاوردهای کشورهای مختلف در زمینه‌های متفاوت به ویژه فناوری، محتوای اصلی نمایشگاه اکسپو است، به طوری که می‌توان گفت که این رویداد محلی برای عرضه ایده‌های نو و مدرنیته کردن دنیا خواهد بود.
 
نمایشگاه اکسپوی دبی از 28 مهرماه (20 اکتبر 2021 ) آغاز و تا 21 فروردین سال 1401 (۳۱ مارس ۲۰۲۲)  ادامه خواهد داشت.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها