دوشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹
تجهیز کتابخانه‌های مناطق محروم با کتاب‌های اتاق مدیران در خراسان رضوی

رییس اداره امور کتابخانه‌ها و کتابخوانی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی از اجرای پویش «کتاب خواندنی است، نه تزیینی» در سطح اداره‌ها و ارگان‌های این استان خبر داد.

احسان سیفی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان‌رضوی با اعلام این مطلب گفت: در این طرح کتاب‌های موجود در دفاتر مدیران و مسئولان دستگاه‌های مختلف اجرایی استان در مسیر تجهیز کتابخانه‌های عمومی روستایی، سیار و مناطق کم‌برخوردار اهدا می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه این پویش با هدف بهره‌وری بیشتر و بهتر از کتاب‌های موجود در دفاتر مدیران که بعضا بلااستفاده هستند، طراحی شده است، افزود: با توجه به رصدی که انجام شده است، کتاب‌های زیادی در قفسه‌های اتاق مدیران و مسئولان موجود است که سال‌هاست استفاده‌ای از آن‌ها نمی‌شود و به نوعی دکوری و تزیینی هستند.
 
سیفی ادامه داد: در این پویش از کتاب‌های اتاق مدیران در مسیر تامین نیازهای مطالعاتی و مجموعه‌سازی در کتابخانه‌های روستایی، سیار و مناطق محروم استفاده می‎شود و گزارش آن نیز به صورت شفاف اعلام خواهد شد.
 
رییس اداره امور کتابخانه‌ها و کتابخوانی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌ رضوی با اشاره به اینکه این طرح در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان مصوب و رونمایی شده است، گفت: با ارسال نامه رسمی از تمامی دستگاه‌های اجرایی استان خراسان رضوی برای حضور در این پویش دعوت کرده‌ایم. تاکنون تعدادی از ادارات در این خصوص همراهی کرده‌اند.

 
وی یادآور شد: تک تک کتاب‌هایی که شاید در برخی از اتاق‌های مدیران خاک می‌خورد و بلااستفاده است، می‌تواند برای مناطق محروم و روستا راهگشا و مفید باشد لذا از همه مدیران و مسئولان جهت حضور در این پویش دعوت می‌کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها