یکشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۸
آثار برتر «سوگواره موکب واژه‌ها» در قالب کتاب منتشر می‌شود

رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: اجرای «سوگواره شعر آیینی موکب واژه‌ها» موفق بوده و آثار برتر این سوگواره در قالب کتاب مجموعه شعر منتشر می‌شود.

احد هوشمند قره‌باغ، رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، گفت: جایگاه شعر آیینی در فرهنگ و هنر ایران و آذربایجان اهمیت بسزایی دارد و  نشر و ترویج پیام عاشورا و ابعاد اجتماعی و سیاسی قیام حضرت امام حسین (ع) بر ضد ظالمان زمانه با زبان شعر و هنر از اهداف اصلی حوزه هنری انقلاب اسلامی در سطح کشور است.

هوشمند قره‌باغ در ادامه افزود: استان آذربایجان‌غربی از گذشته‌های دور تا به امروز از مراکز مهم تولید شعر آیینی بوده است که در این راستا همواره شاهد تولید آثار ادبی فاخر با حضور چهره های شاخص ادبی بوده‌ایم که این مسئله نشان دهنده پویایی جامعه و قدرت فرهنگ ادبی ، آیینی آن است.

وی بیان کرد: «سوگواره شعر آیینی موکب واژه‌ها» به مناسبت ماه محرم با مشارکت و همکاری شهرداری ارومیه، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری ارومیه، شورای اسلامی ارومیه و حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی طی شهریور ماه سال‌جاری در سطح استان آذربایجان‌غربی برگزار شد.

رییس حوزه هنری استان آذربایجان‌غربی افزود: عاشورا و پیام آزادی، فضائل و مناقب شهدای کربلا و سیره و ابعاد زندگی آنها، ابعاد سیاسی و اجتماعی عاشورا، ایثار و شهادت و همچنین عدالت و ایستادگی در برابر ظلم از موضوعات این سوگواره استانی بوده است.

این مسئول گفت: اهداء لوح تقدیر و تندیس سوگواره به همراه جوایز نقدی از سه میلیون تا یک میلیون تومان از جوایز سوگواره شعر آیینی موکب واژه‌ها در آذربایجان‌غربی بوده و آثار منتخب در قالب مجموعه شعر سوگواره چاپ و منتشر می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها