یکشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۵
کتابخانه‌های عمومی زنجان به 107 باب افزایش می‌یابد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به افتتاح 6 کتابخانه عمومی در زنجان همزمان با هفته دفاع مقدس گفت: با این افتتاحات تعداد کتابخانه‌ها به 107 باب می‌رسد.

امیرعلی نیک‌بخش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: یکی از برنامه‌های مهم اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان افزایش فضای مطالعه در استان است؛ افق پیش‌بینی شده برای فضای کتابخانه‌ای برای سال 1400 بود و خوشبختانه اقدامات خوبی در این حوزه صورت گرفته است و طی سال‌های گذشته نیز چند باب کتابخانه به افتتاح رسیده است.

نیک‌بخش از افتتاح 6 کتابخانه همزمان با هفته دفاع مقدس خبر داد و اضافه کرد: این کتابخانه‌ها عمدتاً در مناطق محروم به بهره‌برداری می‌رسد که با افتتاح آن‌ها، آمار کتابخانه‌های استان به ۱۰۷ کتابخانه خواهد رسید.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با بیان اینکه افزایش سرانه مطالعه کتاب یکی از شاخص‌های اصلی در رشد فرهنگی و توسعه و توانمندی نیروی انسانی کشور محسوب می‌شود، گفت: طبق آمارها سرانه مطالعه در استان مطلوب است اما در ایام کرونا به دنبال افزایش آن هستیم.

نیک‌بخش با اشاره به اینکه یکی دیگر از اقدامات این اداره کل در حوزه افزایش سرانه مطالعه راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار بوده است، گفت: در این راستا کتابخانه سیار در شهرهای بزرگ استان راه‌اندازی شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان از راه‌ندازی کتابخانه سیار در ابهر با همکاری یکی از بانک‌های استان خبر داد و گفت: این کتابخانه به صورت دوره‌ای به روستاهای شهرستان ابهر می‌رود.

وی همچنین از تجهیز کتابخانه فرهنگسرای حسین‌آباد در ابهر خبر داد و اضافه کرد: نیز در صورت تجهیز کامل این کتابخانه نیز به زودی افتتاح و مورد استفاده علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

نیک‌بخش با اشاره به برخی از طرح‌های اجرا شده در حوزه افزایش سرانه مطالعه بیان کرد: برگزاری مسابقه داستانک‌نویسی، رشته‌های شعرسرایی، پویش «برای امام زمانم» و قصه‌گویی، برگزاری پویش کتابخوانی از جمله اقداماتی است که توسط این اداره کل انجام شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها