یکشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹
نمایشگاه کتاب «عطر لاله‌های حسینی» در قم برگزار می‌شود

نمایشگاه «عطر لاله‌های حسینی» به مناسبت هفته دفاع مقدس با محوریت کتاب‌های حوزه ایثار و شهادت در استان قم برگزار می‌شود.

محمدحسین دریس دبیر نمایشگاه مجازی کتاب دفاع مقدس استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، با اشاره به اهداف برگزاری این نمایشگاه، گفت: از علت‌های برگزاری این نمایشگاه گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی به ویژه در سنین جوانان و نوجوانان است که ریشه و بنای اصلی جامعه در نسل‌های کنونی و مخصوصا نسل بعدی دارد.
 
وی اضافه کرد: حفظ یاد و خاطره شهدا و زنده نگه داشتن سیره شهدای هشت سال دفاع مقدس از دلایل اصلی برگزار شدن این نمایشگاه با محوریت دفاع مقدس بود که برای جامعه امروز ما بسیار ضروری و حیاتی است.

دبیر نمایشگاه مجازی کتاب دفاع مقدس استان قم یادآور شد: از تمهیدات در نظر گرفته شده، با توجه به همزمانی زمان نمایشگاه با هفته گرامیداشت دفاع مقدس می‌توان به معرفی کتاب‌های تازه منتشر شده با محوریت دفاع مقدس اشاره کرد که توسط کارشناسان این حوزه انتخاب شده‌اند.
 
دریس افزود: عرضه آثاری با موضوع شهدا و دفاع مقدس و مدافعان حرم در قالب‌های خاطرات، زندگی‌نامه، کودک و نوجوان و مستند کتاب با تخفیفات ویژه از برنامه‌های این نمایشگاه  است.
 
وی تصریح کرد: از مهمترین فوق برنامه‌های این نمایشگاه، مشاوره کتاب برای اقشار مختلف با توجه به سن، جنسیت و سطح مطالعه و علاقه‌مندی فرد است. همچنین با توجه به همه‌گیری بیماری کرونا و محدودیت‌های اجتماعی استفاده از بستر پلتفرم بومی جهت برگزاری این حرکت فرهنگی هنری از ویژگی‌های شاخص‌های این برنامه است.

این فعال فرهنگی یادآور شد: نمایشگاه «عطر لاله‌های حسینی» از 30 شهریور الی 10 مهر در دامنه www.nmkd.ir توسط مجموعه فرهنگی هنری کتاب خوب با همکاری نهادها و سازمان‌های مردمی و دولتی همچون نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس، سازمان بسیج دانش‌آموزی، سازمان بسیج دانشجویی، سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم، سازمان فرهنگی هنری شهرداری اصفهان، اداره کتابخانه‌های شهرداری اصفهان، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، موسسه فرهنگی جهادی نیم پلاک برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها