شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۵
رونمایی از سه کتاب جدید شهریارپژوهی در ششمین همایش زبان و ادبیات فارسی

ششمین همایش سالانه زبان و ادبیات فارسی و نکوداشت مقام استاد شهریار امروز در سالن‌ همایش‌های بنیاد استاد شهریار برگزار خواهد شد و در این مراسم از سه کتاب جدید بنیاد فرهنگی مقبره‌الشعرای استاد شهریار رونمایی می‌شود.

جواد وندنوروز، رییس بنیاد فرهنگی مقبره‌الشعرای استاد شهریار در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد:‌ با تلاش‌های انجام‌شده در روزهای گذشته، ششمین همایش سالانه زبان و ادبیات فارسی و نکوداشت مقام استاد شهریار امروز (27 شهریورماه) مصادف با سالروز وفات استاد شهریار در تهران برگزار خواهد شد.
 
رییس بنیاد فرهنگی مقبره‌الشعرای استاد شهریادر درباره برنامه‌های مراسم امروز گفت: در این مراسم از سه کتاب «بررسی سبک و ساختار اشعار استاد شهریار»، «بررسی غریبانه‌های شعر شهریار» و «تاثیر آیات قرآن و احادیث بر اشعار استاد شهریار»‌ رونمایی خواهد شد که این اتفاق از برنامه‌های جنبی ششمین همایش سالانه زبان و ادبیات فارسی خواهد بود.
 
وی ادامه داد: در کنار سخنرانی‌ها و رونمایی از سه کتاب جدید بنیاد، امروز شاهد برگزاری نمایشگاه پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشگاهی تالیف‌شده در حوزه شهریارپژوهی نیز خواهیم بود. این همایش با حضور استادان و نویسندگان مقالات ارسالی به همایش برگزار می‌شود و باید به این نکته اشاره کنم که امسال 85 مقاله به این همایش ارسال شده است.
 
 وندنوروز با اشاره به سایر برنامه‌های بنیاد گفت: بنیاد فرهنگی مقبره‌الشعرای استاد شهریار امسال با همکاری شورای اسلامی شهر تهران و معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در پارک بهجت‌آباد، موزه ی استاد شهریار را تاسیس و راه‌اندازی خواهد کرد که این برنامه به احتمال زیاد در ماه آینده انجام می‌شود.
 
وی ادامه داد: بنیاد فرهنگی مقبره‌الشعرای استاد شهریار در سال‌های اخیر با چاپ و نشر بیش از 80 عنوان کتاب در حوزه شهریارپژوهی مشوق نویسندگان فعال در این حوزه بوده است. چاپ و نشر 32 شماره از فصلنامه مطالعات شهریارپژوهی که در خصوص زبان و ادبیات فارسی و ترکی است از دیگر فعالیت‌های علمی این بنیاد است. همین‌طور برگزاری همایش‌های ملی و نشست‌های ادبی در حوزه شناساندن استادان زبان و ادبیات فارسی و ترکی نیز از برنامه‌های این بنیاد است.  

علاقه‌مندان برای حضور در این مراسم می‌توانند از ساعت 18 به سالن‌ همایش‌های بنیاد استاد شهریار واقع در تهران، خیابان خاقانی مراجعه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها