شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۲
چهار کتاب با موضوع دفاع مقدس در زنجان رونمایی می‌شود

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان گفت: همزمان با هفته دفاع مقدس، چهار کتاب با موضوع هشت سال جنگ تحمیلی در زنجان رونمایی خواهد شد.

قاسم محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: در راستای ثبت و حفظ خاطرات و رشادت‌های رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس اقدامات قابل توجهی توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه امسال نیز به صورت مشترک و همچنین همکاری‌ با سایر دستگاه‌ها کتاب‌های موضوعی مختلفی چاپ شده است، افزود: درواقع یکی از راه‌های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تدوین کتاب در بخش‌های کتاب‌های اسنادی، شفاهی، شعر و رمان است.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با اشاره به آماده‎سازی و تألیف 4 کتاب موضوعی دفاع مقدس در زنجان گفت: یکی از این کتاب‌ها با عنوان «ابوبصیر» در خصوص خاطرات سرهنگ بازنشسته سپاه خلیل ابوبصیر رونمایی می‌شود.

محمدی افزود: دیگر کتابی که در هفته دفاع مقدس رونمایی خواهد شد به نام  کتاب «کهنه سرباز» خاطرات سرهنگ بازنشسته ارتش محمد معصومی در هفته دفاع مقدس است.

وی گفت: «روزهای اناری» خاطرات سرهنگ بازنشسته جواد محجوبی و «دنیای کوچک اردوگاه» دو کتال تاریخی شفاهی زنجان است که در این هفته رونمایی خواهد شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با اشاره به اینکه علاوه بر این 4 کتاب موضوعی دفاع مقدس نرم‌افزاری که شامل بانک اطلاعات جامع شهدای استان است، رونمایی خواهد شد.

وی گفت: به فرموده امام راحل هیچ دم و قلمی قادر  به بیان لحظه عروج شهدا نیست و ما نمی‌توانیم ارزش جانبازی و ایثار شهدا را قدردانی و به تحریر درآوریم، با این حال تلاش ما این است که حماسه‌ها و ایثارگری‌هایی که شهدا در هشت سال دفاع مقدس خلق کردند را میراث داری و آن ارزش‌ها را حفظ کنیم.

محمدی تصریح کرد: همه مسئولان به‌ویژه مسئولان فرهنگی باید تلاش کنند ارزش‌های دفاع مقدس را نسل به نسل منتقل کنند زیرا لازمه ایستادن در مقابل دشمنان که تهدیدشان امروز بیشتر از آن هشت سال است حفظ ارزش‌ها و اهداف شهدا است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها