شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
پرداخت بیش از 107 میلیارد تومان تسهیلات کارا به فعالان حوزه نشر/ تصویب نهایی بسته حمایتی جدید تا پایان شهریور

افسر موم‌وندی، با ابراز امید‌واری درباره بررسی نهایی جزئیات درخواست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سازمان برنامه‌ و بودجه برای افزایش قابل توجه هزینه‌های کمک معیشتی اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه، از پرداخت بیش از 107 میلیارد‌ تومان تسهیلات به فعالان حوزه نشر خبر داد.

افسر موم‌وندی، نماینده معاون توسعه‌ و مدیریت منابع در امور اقتصاد فرهنگ و هنر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، درباره بررسی بسته تسهیلات جدید کرونایی ویژه اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه بیان کرد: بسته جدید تسهیلات کرونایی، مشتمل بر دو نوع حمایت است. نخست؛ حمایت‌های مالی مستقیم شامل کمک‌های بلاعوض، هزینه‌های معیشتی و یارانه‌ها، و دوم؛ کمک‌های غیر‌مستقیم شامل تسهیلات و دیگر امحال‌های قانونی که می‌توان برای حمایت از کار‌آفرین‌های حوزه  فرهنگ، هنر و رسانه اعمال شود. با کلیات بسته موافقت شده اما جزئیات بسته باید با دستگا‌های متولی بررسی و نهایی شود.
 
وی با اشاره به اینکه با هزینه‌های کمک‌معیشتی فعالان فرهنگ، هنر و رسانه موافقت شده است افزود: سال گذشته، 240 میلیارد تومان از طریق صندوق اعتباری هنر، به اعضای صندوق کمک شد. با کلیت درخواست وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی برای افزایش قابل توجه هزینه‌های کمک معیشتی از سوی رئیس جمهوری موافقت شده است؛ بنابراین به محض تصویب جزئیات این درخواست در سازمان برنامه و بودجه، اطلاع‌رسانی خواهد شد.
 
 
موم‌‌وندی، با بیان این مطلب که بررسی جزئیات درخواست وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی در سازمان برنامه و بودجه در دستور کار قرار دارد و به‌زودی آغاز می‌شود، ادامه داد: با توجه به اینکه موضوع حمایت از اصحاب فرهنگ هنر و رسانه، جزو اولویت‌‌های بسیار‌بسیار ضروری وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی است، امید‌واریم تا پایان شهریور‌ماه جزئیات افزایش هزینه‌های کمک معیشتی اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه بررسی شود.
 
نماینده معاون توسعه‌ و مدیریت منابع در امور اقتصاد فرهنگ و هنر وزارت فرهنگ و ارشاد درباره آخرین گزارش ثبت تقاضا و دریافت تسهیلات در دو سامانه کارا و تحفه از سوی فعالان صنعت چاپ بیان کرد: در مجموع 813 درخواست برای دریافت تسهیلات در سامانه تحفه از سوی ناشران ثبت و تا تاریخ  26 شهریور‌ماه، از این تعداد 101 فقره برابر با پنج میلیارد و 604 میلیون تومان به فعالان این حوزه پرداخت شده است.
 
موم‌وندی ادامه داد: با آغاز مرحله دوم، در مجموع 3402 تقاضا در سامانه کارا ثبت شده و در مجموع 16 میلیارد و 690 میلیون تومان به فعالان صنعت نشر پرداخت شده است. با پایان مرحله نخست ثبت تقاضا در سامانه کارا 2283 پرونده تقاضا، برابر با 204 میلیارد تومان درخواست دریافت تسهیلات ثبت و بیش از 107 میلیارد تومان پرداخت شده است.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها