شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰
40 شاعر زنجانی برگزیده در جشنواره «من برایت می‌سرایم» معرفی شدند

دبیر کمیته بانوان کنگره 3535 شهید استان زنجان گفت: 40 شاعر زنجانی در عصر شعر «من برایت می‌سرایم» معرفی و تقدیر شدند.

لیلا رمضانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: کمیته بانوان کنگره شهدا با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تببین نقش بانوان در دفاع مقدس برنامه‌های متعددی از یک سال قبل در حال اجرا دارد.

وی با اشاره به اینکه در راستای ثبت خاطرات مادران و خواهران و همسران شهید، مستندات بسیاری توسط کمیته بانوان گردآوری شده است، گفت: در همین راستا 3 مستند آماده‌‎سازی شده است.

رمضانی از تهیه برنامه «ستاره در آینه» در خصوص شناسایی و معرفی مادران، همسران، دختران، خواهران شهدا و جانبازان و ایثارگران و بانوان ایثارگر خبر داد و گفت: همچنین با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فراخوان قصه‌گویی در فضای مجازی و حقیقی با محوریت شهدا نیز در حال اجراست.

وی همچنین از انجام همچنین پویش کتابخوانی با محوریت کتاب خط هشتم؛ زندگی‌نامه شهید عطایی با عنوان «انیس کنج تنهایی» و با همکاری کتابخانه‌های عمومی استان زنجان خبر داد و گفت: این پویش با هدف شناساندن شهدا و ترویج فرهنگ مطالعه اجرایی شده است.

وی در ادامه از برگزاری عصر شعر «من برایت می‌سرایم» به عنوان دیگر برنامه‌های کمیته بانوان خبر داد و افزود: عصر شعر «من برایت می‌سرایم» با اطلاع‌رسانی و رویکرد دریافت اشعار بانوان زنجانی برگزار شد.

رمضانی بیان کرد: در راستای برگزاری این برنامه ادبی ۴۰ اثر توسط شاعران زنجانی ارسال شده بود که آثار منتخب توسط داوران انتخاب و اعلام شد.

دبیر کمیته بانوان کنگره ۳۵۳۵ شهید استان زنجان افزود: کار دیگری که توسط کمیته بانوان انجام خواهد شد، گردآوری خاطرات زنان حاضر در دفاع مقدس و چاپ آنها به صورت کتاب است که البته بخش اعظمی از کار انجام شده و در روز کنگره رونمایی خواهد شد.

وی افزود: جایگاه خانواده‌های شهدا و ایثارگران در جامعه باید پررنگ شود و در همه امور قدردان تلاش‌ و رشادت‌های آنان باشیم و برای نهادینه‌کردن فرهنگ ایثار و شهادت در فضای جامعه، لحظه‌ای کوتاهی و غفلت نکنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها