چهارشنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۱
نماینده اتحادیه ناشران با نمایندگان اتحادیه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی در فرانکفورت دیدار می‌کند

نشست با نمایندگان اتحادیه‌ها و سندیکاهای منطقه‌ای و بین‌المللی حوزه نشر با هدف استفاده از تجارب کشور‌های دیگر در بحران کرونا از جمله برنامه‌های اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران در هفتاد و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت خواهد بود.

مهدی عمرانلو، مسئول کارگروه بین‌الملل اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به برنامه‌های این اتحادیه برای حضور در هفتاد و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت در چهار محور، گفت: محور اول این است که ما بعد از سال‌ها حضور در نمایشگاه و معرفی آثار ناشران، بحث فروش رایت برای برخی کتاب‌ها انجام شد و اتفاق‌های خوبی افتاد.
 
وی افزود: وقتی نگاه حرفه‌ای به موضوع داشته باشیم می‌بینیم که حضور آژانس‌های ادبی در این میان ضروری‌است، زیرا غیر از مذاکراتی که در نمایشگاه می‌شود، یکسری پیگیری‌ها نیز بعد از آن باید انجام داد تا کار به سرانجام برسد.
 
عمرانلو با بیان اینکه چنین اقداماتی نه در دامنه فعالیت اتحادیه است و نه ناشران به تنهایی می‌توانند این کار را انجام دهند، عنوان کرد: به همین دلیل به هیات مدیره اتحادیه پیشنهاد شد که ناشران از طریق آژانس‌های فعال در نمایشگاه فرانکفورت، آثار خود را در این رویداد بین‌المللی و سایر نمایشگاه‌های کتاب جهانی ارائه دهند.
 
وی تاکید کرد: محور دوم برنامه‌های اتحادیه نشست با نمایندگان اتحادیه‌ها و سندیکاهای منطقه‌ای و بین‌المللی حوزه نشر است، این نشست‌ها به استفاده ما از تجارب کشور‌های دیگر بخصوص مشکلات ناشران در بحران کرونا کمک خواهد کرد.
 
عمرانلو با بیان اینکه در این زمینه دیدار با روسا و نمایندگان این تشکل‌ها را پیش‌بینی کرده‌ایم، گفت: در این زمینه می‌توانیم از تجارب آن‌ها درباره اعمال سیاست‌های دولت‌های مختلف طی یکسال و نیم گذشته در دوران کرونا همچنین حمایت‌های اتحادیه‌ها از ناشران برای ادامه فعالیت در این شرایط استفاده کنیم.
 
وی با اشاره به نتایج این دیدارها و تاثیر آن در صنعت نشر کشور، عنوان کرد: تلاش می‌کنیم بعد از نمایشگاه‌، مجموع نظرات، تجربیات و دیدگاه‌های ارائه شده را در قالب پیشنهاد جمع‌آوری کرده و به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین اتحادیه برای اجرا ارائه دهیم.
 
عمرانلو همچنین به سومین محور برنامه‌های اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران در نمایشگاه فرانکفورت اشاره کرد و گفت: این محور به موضوع آموزش و تعامل ما با بخش آموزشی نمایشگاه اختصاص دارد، در تلاشیم بتوانیم برنامه‌های آموزشی سال‌های گذشته را در قالب آموزش‌های حضوری و آنلاین ادامه بدهیم تا مسائل و تجارب کلان حوزه نشر بین‌الملل را به ناشران داخلی منتقل کنیم.
 
وی از حضور مجازی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت به  عنوان محور چهارم این برنامه‌ها نام برد و تاکید کرد: در این زمینه تلاش داریم بتوانیم علاوه بر عرضه و معرفی آنلاین کتاب‌ها، از پنل‌ها و آموزش‌های آنلاین نمایشگاه را رصد کنیم و در اختیار اعضا و ناشران قرار دهیم.
 
عمرانلو با بیان اینکه بنده به نمایندگی از اتحادیه ناشران و کتابفروشان در نمایشگاه فرانکفورت حضور دارم، گفت: در تلاشیم ناشرانی که علاقه‌مند به ارائه آثار خود در نمایشگاه فرانکفورت هستند را با آژانس‌های ادبی هماهنگ کنیم، زیرا بخش عمده ناشران حرفه‌ای که هر سال در این رویداد حضور دارند، برای ارائه آثار خود آمادگی دارند.

هفتاد و سومین نمایشگاه کتاب فرانکفورت 20 تا 24 اکتبر 2021 (28 مهر تا دوم آبان 1400) برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها