سه‌شنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۷
141 عنوان کتاب به دبیرخانه دوسالانه کتاب استان گلستان رسید

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، گفت: با پایان مهلت ارسال آثار به دبیرخانه دوسالانه کتاب استان گلستان، 141 عنوان کتاب متقاضی حضور در جایزه شدند.

عادله کشمیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در گلستان، گفت: به همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان و همکاری معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، جایزه دوسالانه کتاب استان گلستان را برگزار کردیم و اکنون پس از پایان مهلت ارسال آثار در تاریخ 15 شهریورماه، تعداد 141 عنوان کتاب به دبیرخانه دوسالانه کتاب استان گلستان ارسال شد.

وی ضمن قدردانی از نویسندگان و ناشران خصوصی و وابسته به موسسات، نهادها و دانشگاه‌ها، افزود: از این تعداد، 98 کتاب از سوی اشخاص حقیقی و 43 عنوان کتاب از سوی ناشران وابسته به موسسات، نهادها و دانشگاه‌ها به دبیرخانه جایزه دوسالانه کتاب گلستان ارسال شده است.

کشمیری با اشاره به استقبال مطلوب از این دوره، ادامه داد: استان گلستان پتانسیل و ظرفیت‌های صاحب قلم نام آشنا و متعددی دارد و امیدوارم در ادوار بعدی شاهد استقبال کمی و کیفی بیشتری باشیم.

وی درباره آثار ارسالی، گفت: آثار در حوزه‌های گوناگون ارسال شده و ملاک ارزیابی مربوط به کتاب‌های منتشره در سال‌های 98 و 99 شمسی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی زمان‌بندی شده، پس از بررسی و ارزیابی‌ها، نتایج نهایی را در آذرماه سال جاری اعلام خواهیم کرد.

یادآوری می‌شود، جایزه دوسالانه کتاب گلستان با هدف حمایت و تشویق مولفان و مصحفان و ناشران استان، ارتقای فرهنگ جامعه اسلامی و حفظ استقلال و هویت فرهنگی و معرفی آثار قومیت‌ها، آیین‌ها و سنت‌ها مردم استان گلستان برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها