یکشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۵
رشد 275 درصدی آثار فارسی و 150 درصدی آثار کُردی در پنجمین جایزه کتاب سال ایلام

عمران خودآموز مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از رشد ۲۷۵ درصدی آثار فارسی و ۱۵۰ درصدی آثار کُردی در پنجمین دوره جایزه کتاب سال استان خبر داد.

عمران خودآموز مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام گفت: بنا به اعلام دبیرخانه پنجمین دوره جایزه کتاب سال استان، خوشبختانه شاهد رشد ۲۷۵ درصدی آثار به زبان فارسی و 150 درصدی آثار ادبیات کردی نسبت به سال قبل بوده‌ایم.
 
وی افزود: با هدایت و نظارت این اداره‌کل و تلاش همکاران مؤسسه فرهنگی هنری اقلیم هشت ایلام و همراهی واحد کارشناسی چاپ و نشر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، بیش از ۷۵ عنوان کتاب در موضوعات مختلف به دبیرخانه پنجمین دوره جایره کتاب سال ارسال شده که در مقایسه با تعداد کمّی آثار در سال گذشته، در بخش کتاب به زبان فارسی، 275 درصد رشد داشته‌ایم.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام با تقدیر از تلاش و پیگیری همکاران حوزه معاونت فرهنگی و چاپ و نشر و مؤسسه یاد شده تصریح کرد: در شرایط تحمیلیِ ناشی از شیوع ویروس کرونا و با وجود اثرات منفی این بیماری بر صنعت چاپ و نشر کتاب، خوشبختانه مؤلفان و ناشران بومی دغدغه‌مند و پرتلاش، چراغ توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی را در استان همچنان روشن نگه داشته و به خوبی در این فرایند فرهنگی به عنوان یک برند معتبر مشارکت کرده‌اند.
 
خودآموز ادامه داد: ان شاالله در نیمه دوم سال جاری آیین اختتامیه پنجمین دوره جایزه کتاب سال برگزار خواهیم کرد. کتاب‌های دریافتی به دبیرخانه جایزه کتاب سال از موضوعات مختلف و در دو زبان فارسی و کردی و ادبیات کودک و نوجوان و بزرگسال تشکیل شده است.
 
وی در ادامه با بیان افزایش رشد کمّی آثار زبان کردی به دبیرخانه اظهار کرد: آثاری که به زبان کردی به دبیرخانه رسیده، نسبت به سال قبل بیش از ۱۵۰ درصد رشد کمّی داشته که نشان از استقبال مناسب ناشران و مؤلفان و وجود ظرفیت ها و پتانسیل‌های عالی موجود در استان ایلام در ادبیات کردی است.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام ادامه داد: این جشنواره که با هدف حمایت، تشویق نویسندگان و اهل قلم و ناشران متعهد در توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی برگزار می‌شود، خوشبختانه در طی پنج دوره برگزاری مستمر و مداوم، به برندی معتبر و مهم تبدیل شده است.
 
یادآوری می‌شود، شورای سیاستگذاری پنجمین دوره جایزه کتاب سال استان ایلام از «عمران خودآموز» به‌عنوان رییس، «یونس قیطانی» (معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای) به‌عنوان جانشین، «منصور محبی» کارشناس چاپ و نشر اداره‌ کل، عضو، «ملوک‌هاشمی» مدیر مؤسسه فرهنگی هنری اقلیم هشت ایلام، عضو و «مرتضی حاتمی»، نویسنده و روزنامه‌نگار ادبی، عضو، تشکیل شده است.

یادآوری می‌شود که بنا به اعلام دبیرخانه این جایزه در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، دهم شهریور به عنوان آخرین زمان مهلت ارسال آثار به دبیرخانه اعلام شده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها