دوشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۵
سوگواره استانی شعر آیینی «موکب واژه‌ها» در ارومیه برگزار می‌شود

رییس حوزه هنری استان آذربایجان‌غربی گفت: سوگواره استانی شعر آیینی «موکب واژه‌ها» به همت شهرداری ارومیه و با همکاری حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی تا پایان شهریورماه در شهرستان ارومیه برگزار می‌شود.

احد هوشمند قره‌باغ، رییس حوزه هنری استان آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، گفت: سوگواره استانی شعر آیینی «موکب واژه‌ها» به همت شهرداری ارومیه و با همکاری حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی طی شهریور ماه سال‌جاری در شهرستان ارومیه برگزار می‌شود.

وی افزود: شاعران علاقه‌مند در استان آذربایجان‌غربی جهت شرکت در این سوگواره آیینی می‌توانند آثار شعر کلاسیک خود در دو بخش «ترکی آذربایجانی» و «فارسی» ارسال کنند. هر شاعر مجاز به ارسال 5 اثر است.

رییس حوزه هنری استان آذربایجان‌غربی بیان کرد: عاشورا و پیام آزادی، فضائل و مناقب شهدای کربلا و سیره و ابعاد زندگی آنها، ابعاد سیاسی و اجتماعی عاشورا، ایثار و شهادت و همچنین عدالت و ایستادگی در برابر ظلم از موضوعات این سوگواره استانی است.

هوشمند ادامه داد: بر اساس اعلام دبیرخانه سوگواره ادبی موکب واژه‌ها شاعران با ارسال حداکثر پنج عنوان شعر می‌توانند همزمان در دو بخش ترکی و فارسی این سوگواره شرکت کرده و آثار خود را از طریق پیام رسان‌های واتساپ و تلگرام 09931500933 به‌همراه نام و نام خانوادگی، شهر و شماره تماس در زیر آثار ارسال کنند.
 
 
این مسئول افزود: اهداء لوح تقدیر و تندیس سوگواره به همراه جوایز نقدی از سه میلیون تا یک میلیون تومان از جوایز  سوگواره شعر آیینی موکب واژه‌ها در آذربایجان‌غربی است و آثار منتخب در قالب مجموعه شعر سوگواره چاپ و منتشر می‌شوند.

یادآوری می‌شود؛ علاقمندان آثار خود را تا ۲۱ شهریورماه سال جاری به دبیرخانه این سوگواره ارسال کنند و اختتامیه این جشنواره 28 شهریورماه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها