چهارشنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۸
دهمین دوره جایزه ادبی یوسف در لرستان کلید خورد

مدیر ادبیات و تاریخ اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان از اعلام فراخوان دهمین دوره جایزه ادبی یوسف و بیست و سومین کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت خبر داد.

عصمت دهقانی، مدیر ادبیات و تاریخ اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در لرستان، گفت: اداره‏ کل حفظ آثار و نشر ارزش‏‌های دفاع مقدس لرستان، به‌منظور انعکاس و انتقال میراث گران‌سنگ هشت سال دفاع مقدس، دهمین جایزه ادبی یوسف (داستان‌های کوتاه دفاع مقدس) را در دو بخش بزرگسال و نوجوان و بخش ویژه (داستان شهیدان) برگزار می‏‌کند.

وی افزود: در بخش بزرگسال و نوجوان موضوع اصلی داستان ارسالی دفاع مقدس، مدافعان حرم و مدافعان سلامت باشد و حجم اثر از 4000 کلمه تجاوز نکند.

دهقانی ادامه داد: داستان‏‌های ارسالی قبلاً در کتاب مستقل یا مشترک یا نشریه‌ای نباید منتشر شده باشند؛ همچنین، با توجه به ثبت آثار در دبیرخانه مرکزی، نویسندگان فقط می‌توانند در یک استان شرکت کنند و در صورت شرکت در استان‌های مختلف، از داوری کنار گذاشته می‌شوند.

مدیر ادبیات و تاریخ اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان تصریح کرد: توجه به ویژگی‌های بومی هر استان، پرداختن به حماسه‌آفرینی‌های رزمندگان استان در عملیات‌ها و یگان‌های آن استان، یا عوارض و تبعات این حماسه‌آفرینی در استان، شخصیت‏‌های شناخته ‏شده دفاع مقدسِ استان، استفاده از زبان و گویش‏‌های محلی، امتیاز ویژه خواهد داشت.

وی با تأکید بر اینکه آثار باید به صورت تایپی در قالب فایل word ارسال شود، گفت: از نظر تعداد محدودیتی برای ارسال آثار وجود ندارد؛ ضمن اینکه لازم است نام، سال تولد، تحصیلات، آدرس محل سکونت و شماره تماس در انتهای داستان درج شود.

دهقانی تصریح کرد: داستان‏‌های سه بخش بزرگسال، نوجوان و شهدا به‏طور جداگانه داوری می‌شود که جوایز نیز جداگانه اهدا خواهد شد؛ همچنین داستان‏‌های منتخب استان‌ها، برای انتخاب آثار برتر در بخش ملی ارسال و جوایز جداگانه‌ای به برگزیدگان آن اهدا خواهد شد.

مدیر ادبیات و تاریخ اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان همچنین از انتشار فراخوان بیست و سومین کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت خبر داد و افزود: علاقه‌مندان به شعر دفاع مقدس نیز می‌توانند آثار خود را با موضوع آزادگان، مادران شهدا، جانبازان شیمیایی، مدافعان حرم، دفاع مقدس و جنگ نرم، دفاع مقدس و کودک و نوجوان نیز برای کنگره ملی شعر دفاع مقدس با عنوان به رنگ شقایق ارسال کنند.

وی بیان کرد: علاقه‌مندان می‏‌توانند آثار خود را حداکثر تا 15 مهر 1400، به اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‏‌های دفاع مقدس لرستان و یا از طریق پیام‌رسان واتساپ به شماره 09394728206 ارسال کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها