یکشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۷
فعالیت 17 کتابخانه مشارکتی در زنجان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان از فعالیت 17 کتابخانه مشارکتی در زنجان خبر داد و گفت: همزمان با هفته دفاع مقدس هم چند کتابخانه دیگر به صورت ثابت و سیار افتتاح خواهد شد.

امیرعلی نیک‌بخش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: تجهیز و گسترش کتابخانه‌های عمومی یکی از اولویت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی است.

وی با اشاره به اینکه از مهمترين اهداف کتابخانه‌های عمومي، مشاركت همه اقشار جامعه در فعاليت‌های فرهنگي است، گفت: در همین راستا از ظرفیت بخش‌های مختلف برای این منظور بهره گرفته شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به فعالیت 100 باب کتابخانه عمومی در زنجان افزود: بخشی از این کتابخانه‌ها توسط نهاد و بخشی هم به صورت مشارکتی ساخته شده است.

نیک‎بخش در توضیح نحوه فعالیت کتابخانه‎های مشارکتی گفت: این کتابخانه‌ها در ادارات استان از جمله سپاه، ارتش، جهاد کشاورزی، شرکت‌های بزرگ همچون ایران ترانفسو، تشکل‌های صنفی همچون نظام مهندسی و مساجد فعال هستند.

وی با اشاره به فعالیت 17 کتابخانه مشارکتی در استان ادامه داد: درست است که این کتابخانه‌ها در داخل ادارات ایجاد شده است، اما استفاده از کتاب‌های آنها برای عموم آزاد است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به استقبال از فعالیت کتابخانه‌های مشارکتی گفت: قرار است در چند اداره دولتی نیز کتابخانه مشارکتی به مناسبت هفته دفاع مقدس افتتاح شود.

نیک‎بخش گفت: همچنین در هفته دفاع مقدس دو کتابخانه سیار در خدابنده و طارم و یک کتابخانه عمومی ثابت هم در ابهر به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی درباره فعالیت کنونی کتابخانه‌های استان نیز گفت: به علت شیوع ویروس کرونا و قرمز شدن تعداد زیادی از شهرهای استان همه خدمات به صورت غیرحضوری ارائه می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها