پنجشنبه ۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۹
خاطرات بانوان زنجانی حاضر در دفاع مقدس کتاب می‌شود

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان از برگزاری نشست‌های «دختران انقلاب» در زنجان خبر داد و گفت: با همکاری سپاه استان خاطرات بانوان حاضر در دفاع مقدس تبدیل به کتاب می‌شود.

غلامرضا نظری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در زنجان بیان کرد : سازمان فرهنگی شهرداری زنجان در راستای وظیفه و رسالتی که در جهت حفظ، ثبت، ضبط، تبیین و ترویج فرهنگ دفاع مقدس دارد، اقدامات مختلفی در برگزاری کنگره 3535 شهید زنجانی انجام داده است.

وی با اشاره به برخی از اقدامات فرهنگی انجام شده در حوزه دفاع مقدس به ویژه کنگره 3535 شهید زنجانی بیان کرد: در این زمینه مسابقات کتابخوانی با همکاری سازمان و سایر ارگان‌های مرتبط برگزار شده و چند مورد نیز در حال برگزاری است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان در ادامه از برگزاری برگزاری سلسله نشست‌های «یک روز با دختران انقلاب» خبر داد و گفت: با توجه به اینکه تاریخ کشور ‌شاهد گویایی ‌بر حضور همه‌جانبه ‌و فعالانه ‌زنان ‌مسلمان ‌ایرانی ‌در صحنه‌های‌ گوناگون ‌دفاعی، رزمی، سیاسی ‌و اجتماعی‌ بوده ‌است، از همین رو نشست‌های تخصصی با حضور این قشر برگزار می‌شود.

وی گفت: نشست دختران انقلاب با هدف تبیین اقدامات زنان در دفاع مقدس با حضور بانوان فعال در گروه‌های پشتیبانی، امداد و نجات و گروه نماز جمعه برگزار می‌شود.

نظری با بیان اینکه تاکنون 3 نشست با حضور 30 نفر از بانوان شاخص و در مجموع 90 نفر برگزار شد، افزود: در این نشست‌ها بانوان نسبت به خاطره‌گویی می‌پردازند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان با اشاره به اینکه اظهارات و خاطرات بانوان حاضر در دفاع مقدس گردآوری و مستندسازی شده است، تصریح کرد: قرار است این خاطرات با همکاری سپاه استان و کنگره شهدا تبدیل به کتاب شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها