سه‌شنبه ۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۷
انبار فروشندگان مملو از کاغذ و مقوا است/در تامین کاغذ مورد نیاز بازار مشکلی نداریم

شریفیان با بیان این مطلب که انبار فروشندگان کاغذ و مقوا مملو از کاغذ مورد نیاز اهالی نشر و سایر رسته‌ها است گفت: بازار منتظر تحولات روزهای آینده است.

احمد شریفان،‌ رئیس اتحادیه کاغذ و مقوای تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، با اشاره به وضعیت کنونی بازار کاغذ، گفت: بازار کاغذ با توجه به تعطیلات هفته گذشته و فضای کشور آرام است. قیمت‌ها نسبتا راکد شده و بازار منتظر تحولات و اتفاقات روزها و ماه‌های آینده است.
 
وی  ادامه داد: اگر قرار باشد مدارس بازگشایی شود و دانش‌آموزان به‌صورت حضوری سر کلاس‌های درس حاضر شوند، ممکن است تحولی در بازار ایجاد شود.
 
شریفان با بیان اینکه اکنون انبار همه فروشندگان و بنگاه‌های کاغذ مملو از کاغذ و مقوا است، عنوان کرد: مشکلی برای فروش کالا به مشتریان نداریم؛ همچنین در زمینه تامین مواد مصرفی مورد نیاز ناشران ازجمله کاغذ و مقوا و سایر ملزومات سلولزی مشکلی وجود ندارد و قیمت‌ها ثابت است.
 
وی همچنین درباره افزایش قیمت 10 روز قبل، افزود: به‌دنبال تحولاتی که در افغانستان رخ داد و نوسانات نرخ دلار، شاهد افزایش قیمت بودیم، زیرا همان‌طور که می‌دانید بخش عمده کالاهای وارداتی، متاثر از قیمت دلار است و وقتی قیمت آن تغییر می‌کند، در بازار با افزایش قیمت روبه‌رو می‌شویم.
 
شریفان با پیش‌بینی وضعیت روزهای آینده بازار کاغذ نیز گفت: بخش عمده نگرانی، بابت مرزهای شرقی است و در صورتی که اتفاق خاصی رخ ندهد و وضعیت به همین منوال باشد و نرخ دلار هم رشدی نداشته باشد بازار کاغذ روزهای آرامی خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها