سه‌شنبه ۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵
تألیف 84 کتاب برای ارائه در کنگره شهدای استان زنجان

جانشین فرمانده سپاه استان زنجان گفت: 84 کتاب برای کنگره شهدای زنجانی در حال تألیف است و غالبا در مراحل پایانی نگارش قرار دارد.

ابوالفضل طهماسبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: طی هفته‌های آینده کنگره بزرگ 3535 شهید زنجان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه کنگره شهدا با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دلاور زنجانی و ماندگار شدن نام آنها در تاریخ برگزار می‌شود، اضافه کرد: در همین راستا نسبت به مستندسازی آثار شهدا در قالب جمع‌آوری اسناد و آثار شهدا و رزمندگان، مصاحبه با خانواده‌های شهدا و ساخت مستند اقدام شده است.

جانشین فرمانده سپاه استان زنجان همچنین از برنامه‎ریزی برای تألیف کتاب هم خبر داد و گفت: در همین راستا قریب به 200 هزار سند در ارتباط با شهدا جمع‌آوری شده است.

وی افزود: کتاب‌های مرتبط با شهدا در قالب خاطرات خودنوشت و خاطرات دیگرنوشت به چاپ خواهد رسید.

طهماسبی با بیان اینکه از آماده‌سازی 84 عنوان کتاب برای کنگره شهدا خبر داد و گفت: این کتاب‌ها نوسط نویسندگان کتاب اولی و همچنین نویسندگانی که در عرصه دفاع مقدس کتاب دارند در حال نگارش است.

جانشین فرمانده سپاه استان زنجان همچنین از برنامه‌ریزی‌‍‌ها برای برگزاری جشنواره‎‌ها و فعالیت‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی همزمان با برگزاری کنگره شهدای زنجان خبر داد و گفت: البته در این زمینه باید منتظر بمانیم و ببینیم که شرایط کرونا به چه طریق ادامه پیدا می‌کند که در این صورت برگزاری به صورت مجازی خواهد بود.

وی با اشاره به اجرای 35 عنوان برنامه فرهنگی به یاد شهدا گفت: ختم ‌قرآن، برگزاری زیارت عاشورا، نذر صلوات، جمع‌آوری کمک‌های مومنانه، توزیع غذا بین نیازمندان، اهدای بسته‌های بهداشتی، دیدار با خانواده شهدا، دیدار با رزمندگان و ایثارگران و جانبازان، بازسازی مزار شهدا و برگزاری یادواره شهدا و آبروی محل، برگزاری حلقه‌های عقیدتی، پرداخت تسهیلات، ساخت خانه محرومان، ترویج ازدواج آسان به نام شهدا، پرداخت اجاره مسکن نیازمندان، حمایت از دانش‌آموزان، برگزاری مسابقات ورزشی و برنامه‌های فرهنگی و هنری، نام‌گذاری معابر شهری، ساخت المان‌ها و دیوارنگاره و تابلوها، ساخت المان‌ها در ادارات مدارس و شرکت‌ها و اهدای خون از جمله این برنامه‌هاست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها