یکشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۹
نفرات برتر دومین جشنواره ملی داستان‌نویسی استان قم معرفی شدند

مدیر انجمن ادبی «پیرنگ» اسامی نفرات برتر دومین جشنواره ملی داستان‌نویسی استان قم را اعلام کرد.

سیدمحمود میرصانعی مدیر انجمن ادبی پیرنگ در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، درباره دومین جشنواره ملی داستان‌نویسی استان قم که در سه قالب داستانک، داستان کوتاه و داستان مصور برگزار شد، گفت: این جشنواره با هدف شناسایی و ایجاد انگیزه برای نویسندگان و معرفی ظرفیت‌های اقلیمی قم و موضوعاتی که مردم با آنها درگیر هستند مانند کرونا آغاز شد تا در شرایط سخت کرونا حال و هوای این روزها به قلم توانمند نویسندگان این مرز و بوم ثبت شود. پس می‌توان گفت برنده این جشنواره همه آنهایی هستند که به ما اعتماد کردند و نوشتند. لذا جا دارد از همه تشکر کنیم و تبریک بگوییم.
 
وی اضافه کرد: تعداد ۳۲۱ اثر از شهرهای مختلف ایران به دبیرخانه جشنواره رسید که پس از ارسال تاییدیه برای شرکت کننده‌ها آثار به‌صورت بی‌نام و مجزا برای داوری تحویل داورهای هر بخش شد. پس از خوانش و بررسی، آثاری که بیشترین امتیاز را داشتند به مرحله دوم داوری رسیدند که در بخش داستان کوتاه ۷۸ اثر و در بخش داستانک ۴۱ اثر به مرحله دوم رسیدند.
 
میرصانعی تصریح کرد: در این مرحله آثار با توجه به معیارهای فنی اصول داستان‌نویسی بررسی و آثار منتخب به مرحله نهایی داوری رسیدند و برگزیده‌های هربخش طبق نظر داوران مشخص شدند.
 
مدیر انجمن ادبی پیرنگ بیان کرد: در بخش فتورمان بنا بر نظر داوران آثار معیارهای لازم را نداشتند و متاسفانه هیچ برگزیده‌ای در این بخش نداشتیم.
 
این فعال فرهنگی درباره برنامه اختتامیه این جشنواره یادآور شد: در مورد تاخیر به وجود آماده برای اختتامیه باید در ابتدا از همه شرکت کننده‌ها عذرخواهی کنم و باید اعلام کنم که قرار بود اختتامیه در دهه کرامت برگزار شود و برنامه‌ریزی هم شده بود اما متاسفانه به‌خاطر شیوع مجدد بیماری کرونا مجبور شدیم مدتی اختتامیه را به تعویق بیندازیم تا شرایط بهتر شود اما شرایط بهتر نشد و در نهایت موفق به برگزاری اختتامیه نشدیم.
 
وی افزود: بر خود لازم می‌دانم از همکاران سخت‌کوشم در برگزاری جشنواره و داوران بزرگوار و اعضای هیئت مدیره انجمن ادبی پیرنگ که در این روزهای کرونایی برای برگزاری این جشنواره تلاش کردند و همچنین شهرداری قم، حوزه هنری قم، میراث فرهنگی و گردشگری قم، انتشارات اندیشه و فرهنگ جاویدان، استاد علی‌اصغر کاویانی و استاد محمود اکبرزاده تقدیر و تشکر نمایم.

مدیر انجمن ادبی پیرنگ در پایان گفت: در بخش داستان کوتاه عزیزالله محمدپور از شهر بابل با داستان «قول و قرار»، فاطمه حلیمیان از شهر مشهد با داستان «یه لنگه ران مرغ نیم‌خورده»، مرتضی فرجی از شهر همدان با داستان «استخوانی شکسته زیر پوست دنیا» و حسین زند از قم با داستان «آسمان سقف کبوترها نیست» رتبه‌های اول تا پنجم را به خود اختصاص دادند و همچنین در بخش داستانک، دنیا اسکندرزاده از تهران با داستانک «مد کرونایی»، ندا اویسی از تهران با داستانک «155 عدد نیست»، زهرا عبدالوهاب از قم با داستانک «ماسک»، مجتبی صفدری با داستانک «قرنطینه»، احمد نوری از قم با داستانک «ویروس» حائز رتبه‌های اول تا پنجم شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها