یکشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۱
درخواست اتحادیه ناشران از وزارت بهداشت برای واکسیناسیون اصناف حوزه نشر

رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران از ارسال نامه به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای واکسیناسیون اهالی حوزه نشر و اعضای این اتحادیه خبر داد.

هومان حسن‌پور، رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، از ارسال نامه به به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد و گفت: در این نامه از مسئولان نظام سلامت، واكسیناسیون كتاب‌فروشان، موزعان، ناشران و كارت‌پستال‌فروشان را درخواست کرده‌ایم که امیدواریم موافقت شود.

وی ادامه داد: طی یک‌سال‌و‌نیم اخیر، كتابفروشان و ناشران به‌صورت حضوری و غيرحضوری كتاب می‌فروشند كه در شرایط کنونی برای در خانه ماندن مردم به‌ویژه در ایام تعطیلی و قرنطینه بسيار موثر بوده است.

حسن‌پور با بیان اینکه همكاران كتابفروش، موزع، ناشر و كارت‌پستال فروشان در معرض بیماری کرونا هستند، توضیح داد: این اصناف در معرض مراجعات حضوری يا پيک‌ها برای انجام کارهای غيرحضوري و اينترنتي قرار دارند و متاسفانه همكاران زيادی طی این مدت به کرونا مبتلا شده‌اند.

وی یادآور شد: امیدواریم با مساعدت وزارت بهداشت هرچه زودتر امکان واکسیناسیون اعضا فراهم شود تا کمتر شاهد دغدغه و نگرانی برای صنف و همکاران خود باشیم؛ ضمن اينكه انگيزه سرويس‌دهی حقيقی و مجازی از سوی صنف به مردم حفظ شود و بسياری با كتاب در خانه بمانند.

ادامه مذاکرات برای برخورد با متخلفان حوزه کتاب
حسن‌پور در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به سوال خبرنگار ایبنا درباره سرنوشت «پلیس کتاب» و اقدامات انجام‌شده در این حوزه نیز گفت: «پلیس کتاب» به معنای واقعی كلمه نداریم، بلکه مذاكراتی جديد با نيروی انتظامی برای دستفروشان، و با پليس فتا برای جلوگيری از تخلفات اينترنتی و فروش غيرقانونی كتاب به شكل جدی و مستمر داريم؛ علاوه‌براین در این زمینه مذاکراتی هم با قوه قضائيه برای مجوزها انجام شده است.

وی افزود:‌ در این زمینه گفت‌وگوها صورت می‌گيرد ولی تعطيلی‌ها از یک سو و از سوی دیگر یک‌سوم‌شدن نیروی کار در ادارات دسترسی به توافقات عملياتی را دائم به تعويق می‌اندازد.

حسن‌پور همچنین به فعالیت‌های كارگروه صيانت از حقوق مولفان و ناشران اتحاديه اشاره کرد و گفت: تلاش‌های این کارگروه با همكاری نيروی انتظامی، نيروهای نظارتی، قوه قضائيه و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نتيجه رسيده و احكام قطعی برای بعضی از مجرمان قطعی تكثير غيرقانونی كتاب ناشران، صادر شده و به اجرای احكام رفته كه مجازات كيفری حبس،‌ حکم تعداد قابل ملاحظه‌ای از اين افراد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها