چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۴
فعالیت 8 کتابخانه عمومی خیّرساز در استان زنجان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان از فعالیت 8 کتابخانه عمومی خیّرساز در استان زنجان خبر داد و گفت: تا پایان سال تعداد این کتابخانه‌ها به 10 باب می‌رسد.

امیرعلی نیک‌بخش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: یکی از مباحثی که خیّرین زنجانی در آن ورود خوبی داشته و فعالیت قابل قبولی دارند، ساخت کتابخانه برای بهره‌مندی بیشتر شهروندان است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با بیان اینکه کتابخانه‌های عمومی نقش بسزایی در توسعه فرهنگی و اجتماعی و ارتقای دانش و بینش جامعه دارند، افزود: در استان زنجان از 99 کتابخانه عمومی فعال استان 8 باب توسط خیّرین ساخته شده است.

وی تصریح کرد: همچنین زمین 9 کتابخانه عمومی استان هم توسط خیّرین تهیه شده و در اختیار ارگان‌ها برای ساخت قرار گرفته است.

نیک‌بخش با اشاره به اینکه نخستین کتابخانه خیّرساز زنجان توسط حاج احمد مهدوی ساخته شده است، تصریح کرد: زیربنای این کتابخانه 1440 مترمربع بوده و و در دو طبقه ساخته شده است که در واقع این موضوع فتح بابی در نهضت ساخت کتابخانه در استان زنجان بوده است.

وی دیگر کتابخانه خیّرساز استان را کتابخانه عمومی سید افضل موسوی در 2000 مترمربع و در دو طبقه اعلام کرد و گفت: این کتابخانه بزرگترین کتابخانه خیرساز کشور است که چند سال قبل با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز به کار کرده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان افزود: سومین کتابخانه خیّرساز نیز توسط دکتر اصغر عزیزی در 333 مترمربع و در شهرستان خرّمدرّه ساخته شده است.

نیک‌بخش با اشاره به اینکه در شهرستان خدابنده نیز کتابخانه عمومی حاج چراغلی روستایی و شهید صفدرعلی کبودخانی فعال است، افزود: یک کتابخانه دیگر هم در روستای نظرقلی خدابنده به یاد شهید علیرضا میرزامصطفی ساخته شده است.

وی تصریح کرد: همچنین در شهرستان زنجان یک کتابخانه عمومی در روستای دیزج‌آباد به یاد شهدای بانک سپه و کتابخانه عمومی سیدسجاد موسوی و سیدفاطمه موسوی ساخته شده است.

نیکبخش گفت: در حال حاضر نیز دو کتابخانه به نام‎‌های شهید مدرس خرمدره و شهید مهدی صالحی در روستای قروه ابهر در حال ساخت است که طبق هماهنگی به عمل آمده تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها