شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۸
چهارهمین کنگره کشوری شعر عاشوریی قروه در مهرماه برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از برگزاری چهارهمین کنگره کشوری شعر عاشوریی قروه در مهرماه سال جاری خبر داد.

عبید رستمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کردستان، با اشاره به برگزاری کنگره ملی شعر عاشوریی قروه اظهار کرد: چهارهمین کنگره کشوری شعر عاشوریی قروه با رعایت پروتکل‌ها و اطلاعیه‌های بهداشتی از سوی ستاد کرونای استان، در مهرماه سال جاری با حضور شاعران برجسته استان و کشور در شهر قروه برگزار می‌شود.

وی یکی از برنامه‌های شاخص دینی و مذهبی این اداره کل در سطح استان را برگزاری کنگره شعر عاشورایی قروه اعلام کرد و افزود: در همین راستا لازم است با هم افزایی و تعامل با ادارات و سازمان‌های مرتبط در برگزاری باشکوه این کنگره معنوی تلاش‌های فراوانی صورت گیرد.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی کردستان در خصوص شرایط و مقررات شرکت در کنگره اظهار داشت: آثار ارسالی در هیچ رویداد فرهنگی و شعری دیگر شرکت نکرده باشد، ارسال آثار در کلیه سبک‌ها و قالب‌های شعر بلامانع است، هر شاعر می‌تواند سه اثر به دبیرخانه ارسال و به منظور راحتی ارسال آثار به دبیرخانه اپلکیشن ویژه برای این منظور طراحی خواهد شد.

رستمی اضافه کرد: از مهمترین اهداف برگزاری کنگره شعر عاشورایی، ترویج فرهنگی ایرانی اسلامی، آشنایی جوانان و نوجوانان با ویژگی‌های شخصیتی و فضایل حضرت امام حسین (ع) و یاران وفادارش، شناسایی و تجلیل از پدیدآورندگان آثار فرهنگی از جمله شعر دینی، اشاعه و ترویج فرهنگ عاشورایی و ارتقای فرهنگی شعر عاشورایی در ادبیات شاعران کردستان است.

وی با اشاره به بخش ویژه این کنگره ملی اضافه کرد: در بخش ویژه کنگره این دوره ارسال آثار با موضوع ایثار و شهادت به ویژه اشعار در وصف رشادت‌های شهید حاج قاسم سلیمانی نیز پذیرفته خواهد شد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کردستان یاداوری کرد: تجلیل از خادمان امام حسین (ع) و پیرغلامان و خانواده شهدای شاخص قروه در مراسم اختتامیه کنگره زینت بخش این رویداد فرهنگی خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی کردستان با بیان اینکه کنگره شعر عاشورایی قروه به خوبی توانسته است مروج فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی و نهضت عاشورا باشد، تاکید کرد: ضروری است اشعار برگزیده دوره‌های قبل کنگره بصورت کتاب و به عنوان پیوست فرهنگی این کنگره چاپ و در معرض دید علاقمندان قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها