دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۲
شاعر ایلامی «میم» را منتشر کرد

تازه‌ترین کتاب «اسلام انصاری‌فر» شاعر و روزنامه‌نگار ایلامی، با عنوان «میم» از سوی نشر «سوره‌های عشق» منتشر شد.

«اسلام انصاری‌فر» شاعر و روزنامه‌نگار ایلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام، درخصوص تازه ترین کتابش گفت: مجموعه شعر دفاع مقدس «میم» شامل ۵۹ شعر سپید کوتاه است که با حمایت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام و توسط نشر «سوره‌های عشق» در 500 جلد و به قیمت 15 هزار تومان در 64 صفحه به چاپ رسیده است.

سراینده مجموعه شعر «تو را می‌ریزد این باران» درباره شعر دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس در فرآیند هنر و ادبیات به ویژه شعر نمود بیشتری پیدا می‌کند. یکی از لوازم ورود به حیطه شعر دفاع مقدس، درک عمیق جنگ و دفاع مقدس است و اینکه از مضمون‌هایی استفاده کنیم که ملموس باشند و مخاطب را به تنفس در هوایی دورتر از مرزهای امروز بکشاند تا از پشت خاکریزهای دیروز، بر دلش گرد و خاک جبهه بنشیند.

این شاعر و روزنامه‌نگار درخصوص شعر دفاع مقدس در حوزه‌های کودک و نوجوان و بزرگسال گفت: شعر دفاع مقدس در حوزه بزرگسال در طول سالیان به جایگاه مناسبی رسیده، اما در حوزه شعر کودک و نوجوان، هنوز به آن استحکام لازم نرسیده است. البته سرودن در حوزه شعر کودک و نوجوان آن هم با مضمون دفاع مقدس، سخت‌تر از شعر بزرگسال است. باید کوچک شد و در کوچه های خاکی شهر چشم به آسمان دوخت، تا مبادا در ناگهانی دیگر هواپیماهای عراقی بیایند و شهر را بمباران کنند.
 
شاعر مجموعه «بمبی در سرم جا مانده است» تصریح کرد: بچه‌های امروز شاید درک درستی از جنگ و آوارگی نداشته باشند، اما با مطالعه کتاب‌های این حوزه و اشعار شاعران جنگ، می توانند به سرایش شعر دفاع مقدس بپردازند.
 
انصاری فر در پایان گفت: پرداختن به شهدا و جانبازان گرانقدر جنگ تحمیلی، بیان واقعیتی به نام جنگ در جهان و آوارگی از مضامین اصلی این مجموعه به شمار می رود. امروز باید از توان و ظرفیت شاعران، نویسندگان و اصحاب قلم برای ماندگاری ایثار و فداکاری رزمندگان بهره ببریم تا بتوانیم ذره‌ای از فداکاری و جوانمردی رزمندگان را برای نسل‌های بعدی بیان کنیم.
 
سه شعر سپید کوتاه از مجموعه‌ی «میم»

۱)
ربطی به الفبا ندارد
میم
همان مین است
در مشق ناتمام پدر
 
۲)
کلمات
باد کرده‌اند
روی دست آسمان
جنگ
فقط حرف خودش را می‌زند
 
3)
دستانم را می‌بندم
به تاب
به درخت
به گلوله
چقدر زخم
روی دستم مانده است
 
 

«اسلام انصاری‌فر» در سال 1355 در روستای «میل‌علی‌جابر» شهرستان بدره به دنیا آمد و هم اکنون ساکن ایلام است. دفترهای شعر «تو را می‌ریزد این باران»، «بمبی در سرم جا مانده است» و «نامه‌های ابری» از او منتشر شده است. انصاری‌فر سال‌هاست با مطبوعات محلی و پایگاه‌های خبری در استان به عنوان نویسنده و ویراستار همکاری می‌کند و چند مقام هم در جشنواره‌های مطبوعات درون استانی به دست آورده است. او یک مجموعه شعر نوجوان هم با عنوان «خواب ماهی قرمز» و با موضوع جنگ آماده چاپ دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها