پنجشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۳
کرونا کتابخانه‌های شهرهای قرمز زنجان را تعطیل کرد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: با توجه به قرمز شدن وضعیت چند شهر زنجان، کتابخانه‌های عمومی در این مناطق تا تغییر شرایط تعطیل شد.

امیرعلی نیک‌بخش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در زنجان درباره وضعیت فعالیت کتابخانه‌‌های استان زنجان با توجه به شیوع موج پنجم ویروس کرونا، بیان کرد: با توجه به وضعیت جدید شیوع بیماری کرونا در سال 1400، کتابخانه‌های مناطق قرمز تعطیل شد.

وی با اشاره به اینکه تعطیلی کتابخانه‌ها در شهرهای قرمز، نارنجی و زرد مطابق ابلاغیه‌های ستاد کرونا انجام می‌شود، افزود: تغییر وضعیت سطح هشدار شهرهای زنجان در سامانه‌های رسمی وزارت بهداشت قابل مشاهده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان درباره خدمات قابل ارائه در وضعیت تعطیلی نیز گفت: با حاکم شدن این شرایط عدم امانت‌دهی کتاب، عدم امکان حضور اعضاء در کتابخانه‌ها، عدم حضور کتابداران در کتابخانه‌ها دنبال خواهد شد.

نیک‌بخش با اشاره به اینکه طبق اعلام ستاد کرونای استان زنجان چند شهر زنجان قرمز هستند، اظهار کرد: بحث تعطیلی در شهرهای مختلف متفاوت است و مطابق همین رنگ‌بندی انجام می‌شود.

وی افزود: علاوه بر مجازی شدن فعالیت‌ها در کتابخانه‌های عمومی استان، اقداماتی از قبیل ضدعفونی کردن محیط کتابخانه، رعایت فاصله در فضای کتابخانه، قفسه قرنطینه، لغو تجمعات، تمدید خودکار کارت‌های عضویت، لغو خدمات در بخش نابینایان و ناشنوایان، تب‌سنجی از مراجعان، خدمات مجازی و غیرحضوری و قرنطینه یک هفته‌ای کتاب‌های تحویل‌ گرفته نیز به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا انجام می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به اینکه تعداد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان 100 باب است؛ گفت: با قرمز شدن شهرهای اصلی، حدود 50 درصد کتابخانه‌های عمومی تا اطلاع ثانوی و تغییر شرایط از قرمز به نارنجی تعطیل شده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها