چهارشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹
جشنواره کتاب‌های زخمی در کتابفروشی چشمه کریمخان

جشنواره کتاب‌های زخمی با 50 درصد تخفیف برای کتاب‌های آسیب دیده در کتابفروشی نشر چشمه کریمخان از ششم تا هشتم مرداد برگزار می‌شود.

رضا بهرامی، مسئول کتاب‌فروشی شعبه کریمخان نشر چشمه در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران‌‌(ایبنا)، از برگزاری جشنواره کتاب‌های زخمی نخستین‌بار در این کتابفروشی خبر داد و گفت: ما پیش از این در نشر چشمه شعبه کارگر کتاب‌های آرشیو را به مردم ارائه کردیم که هیچ ایرادی نداشتند و فقط چون در انبار مانده بودند بدون تخفیف عرضه شدند.
 
وی افزود: طرح کتاب‌های زخمی با کمک همکاران‌مان در پخش چشمه انجام شده است. از آنجایی که معمولا هنگام پخش کتاب به‌دلیل حجم زیاد کتاب‌های وارد شده همیشه تعدادی کتاب آسیب می‌بیند یا از بین می‌رود به این فکر افتادیم تا از این کتاب‌ها استفاده دوباره کنیم.
 
بهرامی با بیان اینکه این کتاب‌ها معمولا در قفسه‌‌ها باقی می‌مانند یا به ضایعاتی‌ها فروخته می‌شوند یا خمیر می‌شوند، گفت: اغلب مواقع این آثار به دست مخاطبان کتاب نمی‌رسد؛ اما کتا‌ب‌های آسیب‌دیده‌ای را که هنوز می‌شد آن‌ها را مطالعه کرد انتخاب کردیم و برای فروش در این جشنواره گذاشتیم.
 
وی با طرح این موضوع که بیش از 80 درصد کتاب‌ها مشکل جدی ندارند، عنوان کرد: صفحات داخلی همه کتاب‌ها تقریبا بی‌نقص است و جلد و رنگ و رویشان مکن است کمی ایراد داشته باشد یا حتی پاره شده باشد اما متون قابل خواندن هستند.
 
بهرامی با بیان اینکه با تمیز کردن این کتاب‌ها آن‌ها را دوباره وارد چرخه فروش کرده‌ایم، گفت: به دلیل آسیب‌، کتاب‌ها با 50 درصد تخفیف عرضه می‌شوند و فقط به صورت حضوری به فروش می‌رسند.
 
وی با بیان اینکه حداقل سه هزار و 500 عنوان کتاب در این جشنواره ارائه می‌شوند، ادامه داد: کتاب‌ها متعلق به دو – سه سال اخیر هستند و فکر می‌کنیم در این اوضاع گرانی کتاب که به‌دلیل بالا رفتن قمیت کاغذ رخ داده است این تخفیف 50 درصدی برای کتابخوان واقعی نقطه امید و کمک حال خواهد بود.
 
بهرامی همچنین در پایان تاکیدکرد: این طرح از امروز چهارشنبه (6مرداد) تا جمعه هشت مرداد برگزار می‌شود و غیر از امروز،‌ کتابفروشی از ساعت 12 تا 21 فعال، و پذیرای علاقه‌مندان کتاب است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها