دوشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۸
ثبت‌نام 16 کتابفروشی آذربایجان‌غربی در «تابستانه کتاب» تا امروز

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: تا امروز 16 کتابفروشی استان در طرح «تابستانه کتاب 1400» ثبت‌نام کرده‌اند.

رسول بابازاده، معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد استان آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: تا به امروز 16 کتابفروشی از شهرستان‌های ارومیه، میاندوآب، نقده، سردشت، میاندوآب، مهاباد و بوکان در طرح زمستانه کتاب 99 حضور فعالانه خواهند داشت.
 
وی افزود: سقف خرید برای هر خریدار در طرح تابستانه کتاب، 300 هزار تومان است و خریداران می‌توانند از 20 درصد یارانه خرید کتاب در این طرح بهره‌مند شوند.

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد استان آذربایجان‌غربی گفت: پاتوق کتاب ارومیه، پرهام، کتاب و نوشت افزار پژوهش، زارع، سلیمی، شهر کتاب بوکان، علوم دانشگاهی، موکریان، نمایشگاه کتاب ختایی، کتاب پیام، کتابسرای امام شافعی سردشت، کتابسرای بشری و کتابفروشی صالحی از جمله کتابفروشی‌های عضو این طرح هستند.

بابازاده ادامه داد: کتابفروشی‌های عضو طرح‌های قبلی خانه کتاب و ادبیات ایران، برای تایید شرکت در طرح زمستانه کتاب 1400 نیاز به ثبت نام مجدد نداشتند و کافی بود با مراجعه به پنل کاربری خود شرایط شرکت در طرح را تایید و اطلاعات خود را کنترل و ویرایش کنند.

این مسئول بیان کرد: کتاب‌های عمومی، دانشگاهی و کودک و نوجوان مشمول طرح می‌شوند اما کتاب‌های آموزشی، کمک آموزشی، افست، فاقد شماره شابک، دارای شابک غلط و کتابهایی که در بانک اطلاعاتی خانه کتاب و ادبیات ایران ثبت نشده‌اند، مشمول طرح نمی‌شوند.

وی افزود» ارائه تخفیف در این طرح تنها شامل کتاب‌های چاپی است و سایر کالاهای فرهنگی عرضه شده در کتابفروشی را شامل نمی‌شود.

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی بیان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سال ۱۳۹۴ برای هدفمندکردن یارانه نشر طرح‌های فصلی فروش کتاب را آغاز کرد. در این طرح‌ها کتابفروشی‌ها می‌توانند روی فروش کتاب به خریداران تخفیف بدهند و مبلغ تخفیف داده‌شده را از وزارتخانه دریافت کنند.
 
یادآوری می‌شود، طرح تابستانه کتاب 1400 از 9 مردادماه آغاز می‌شود و تا 15 مرداد ادامه خواهد یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها