یکشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۳
اسماعیل همتی نویسنده سمنانی تجلیل می‌شود

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان گفت: ویژه‌برنامه «از تبار قلم» با هدف تجلیل از اسماعیل همتی 28 تیرماه به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.

محمد طاهریان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، گفت: شاخص‌های اقتدار فرهنگی میزان توجه و ارج‌گذاری به نویسندگان و اهالی فرهیخته دانش و نخبگان است و از جمله راه‌های معرفی الگوها به جامعه، تقدیر از اهل قلم و کتاب است كه آثار ارزشمندی تألیف کرده‌اند.

طاهریان افزود: اداره کل كتابخانه‌های عمومی استان سمنان در نظر دارد با هدف یادآوری منزلت، قداست و حرمت قلم و صاحبان آن ویژه‌برنامه تجلیل و قدردانی از «اسماعیل همتی» نویسنده، ناشر و از فرهنگ مداران این حوزه را با عنوان «از تبار قلم» در تاریخ 28 تیرماه 1400، ساعت 11 صبح از طریق فضای مجازی به آدرس https://www.skyroom.online/ch/nahaad/mahafel برگزار کند.

یادآوری می‌شود، اسماعیل همتی (متولد 24 تیر 1334 در سمنان) شاعر و نمایشنامه نویس و مدرس ادبیات دراماتیک در دانشگاه است. وی تاکنون بیش از 50 اثر شامل نمایشنامه، شعر و آثار پژوهشی و آموزشی در زمینه شاهنامه و ادبیات کهن و کودکان تألیف و منتشر کرده‌ و از مطرح‌ترین نمایشنامه‌های او می‌توان به «شب بارانی»، «سفری برای آرش» و «خاطرات یک گاو جنون زده» اشاره کرد.
 
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان همچنین تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون 5615 برنامه فرهنگی توسط کتابداران کتابخانه‌های عمومی این استان در بستر فضای مجازی برگزار شده است.

وی نشست کتابخوان، قصه‌گویی، نمایشگاه کتاب، معرفی کتاب، رونمایی کتاب، محفل ادبی و قرآنی، برنامه‌های مناسبتی را از جمله برنامه‌های اداره‌کل كتابخانه‌های عمومی استان سمنان دانست.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با اشاره به اینکه یازدهمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی از 22 خردادماه سال جاری هم‌زمان با سراسر کشور در این استان آغاز شد، گفت: این جشنواره تا آبان‌ماه امسال ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها