شنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۵
پویش «جنبش شعر پایداری افغانستان» کلید خورد

دبیر اجرایی پویش «جنبش شعر پایداری افغانستان» این پویش را در راستای محکومیت جنایات طالبان و در تقابل با نقش مخرب جنگ در افغانستان معرفی کرد.

حمزه محمودی دبیر اجرایی «جنبش شعر پایداری افغانستان» -که با همت انجمن ادبی خانه مولانا برگزار می‌شود- در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، گفت: همیشه در تحولات و آشفتگی‌های سیاسی‌ اجتماعی جوامع بشری شعر، ادبیات و هنر سلاح کارآمدی بوده و این قشر از جامعه همواره در بازتاب و انعکاس زوایای پنهان رخدادهای تلخ اجتماعی سیاسی نقش تاثیرگذاری داشته‌اند.
 
محمودی اضافه کرد: «جنبش شعر پایداری افغانستان»، حرکت خودجوش شاعران افغانستان است که در محکومیت جنایات طالبان و در تقابل با نقش مخرب جنگ در افغانستان شکل گرفته است.
 
دبیر اجرایی «جنبش شعر پایداری افغانستان» ادامه داد: این جنش از همه‌ شاعران و نویسندگان افغانستانی دعوت می‌کند که در به تصویر کشیدن تراژدی جنگ و خشونت طالبان در افغانستان نقش و جایگاه شاعرانه خود را فراموش نکرده و با سلاح شعر و قلم خود دوشادوش سربازان دلیر و جان‌برکف میهن در مقابل لشکر جهل طالبان ایستادگی کنند.
 
وی مهلت ارسال آثار را تا پایان مردادماه سال جاری عنوان کرد و یادآور شد: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا پایان مردادماه 1400 به صفحه اینستاگرامی خانه مولانا (khanemwlana@) ارسال کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها