شنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۶
ثبت‌نام برای تامین سوخت ویژه دیزل ژنراتورهای چاپخانه‌ها آغاز شد

با مشارکت شرکت ملی فرآورده‌های نفتی، چاپخانه‌داران برای دریافت سوخت دیزل ژنراتور با مراجعه به سامانه تجارت آسان می‌توانند پس از ثبت و بررسی درخواست سوخت مورد نیاز خود را دریافت کنند.

احمد ابوالحسنی، رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به بحث قطعی برق و نیاز چاپخانه‌ها به سوخت برای ژنراتورها گفت: ما از مدت‌ها قبل با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران مکاتبه کرده بودیم و خواستار تامین سوخت ویژه دیزل ژنراتورهای واحدهای تولیدی در زمان قطعی برق بودیم.
 
وی افزود: با توجه به اینکه قیمت سوخت بالا است، بسیاری از چاپخانه‌ها تمایلی به تهیه ژنراتور نداشتند و این قطعی‌ها آسیب‌های جدی و زیادی به فعالان این حوزه وارد کرده بود.
 
ابوالحسنی با بیان اینکه به‌تازگی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی چگونگی تامین سوخت ویژه را اعلام کرده است، توضیح داد: اگر چاپخانه‌داران درخواست تامین سوخت دیزل ژنراتور دارند، فرایندی در سامانه تجارت آسان منظور شده که پس از درخواست مصرف‌کننده موارد از شرکت برق منطقه‌ای و توزیع شرکت توانیر به‌صورت سیستمی استعلام و در صورت تایید و ارسال اطلاعات درج‌شده در سامانه، سوخت مورد نیاز برآورد و تامین می‌شود.
 
وی تاکید کرد: امیدواریم که با تخصیص و تامین این سوخت‌ها به زودی دیگر شاهد بیکاری چاپخانه‌ها و خرابی دستگاه‌ها و ماشین‌های چاپ نباشیم و فعالان این حوزه بتوانند با آرامش خاطر بیشتری به کار خود بپردازند.
 
عضویت در کارگروه شورای هماهنگی پاسداشت زبان فارسی
ابوالحسنی همچنین در ادامه از عضویت خود در کارگروه شورای هماهنگی پاسداشت زبان فارسی خبر داد و گفت: به دنبال دیدار چند هفته پیش با مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای هماهنگی پاسداشت زبان فارسی، بنده به عنوان یکی از اعضای این کارگروه دعوت شدم.
 
وی ادامه داد: از آنجایی که یکی از مصادیق پاسداشت زبان پارسی در چاپ و بسته‌بندی محصولات مختلف داخلی، تبلیغات محیطی و تابلوهای شهری متبلور می‌شود، دستور دومین جلسه کارگروه یادشده بر اساس درخواست اتحادیه چاپخانه‌داران، بررسی وضعیت تبلیغات محیطی موجود در سطح شهرها، تابلوهای نوشتاری معرف شهرها و استفاده از حروف بیگانه خواهد بود.
 
ابوالحسنی با اشاره به دیگر مبحث این نشست توضیح داد:‌ بررسی وضعیت موجود چاپ و بسته‌بندی با درنظرگرفتن قوانین مربوط به پاسداشت زبان فارسی نیز از دیگر موضوعات این نشست خواهد بود.
 
به گفته وی، نشست رسمی کارگروه دائمی شورای هماهنگی پاسداشت زبان فارسی دوشنبه مورخ ۲۸ تیرماه در محل سالن جلسات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.
 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها