پنجشنبه ۲۴ تیر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۵
تجلیل از مقام علمی دکتر مشایخی در ویژه‌برنامه «از تبار قلم»

معاون اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر از برگزاری آیین تجلیل از عبدالکریم مشایخی در ویژه‌برنامه «از تبار قلم» خبر داد.

حیدر راهب با اعلام این خبر به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر گفت: ویژه‌برنامه از «تبار قلم» با تقدیر از تلاش‎‌های چهل ساله دکتر عبدالکریم مشایخی در بوشهر برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به رویکرد نهاد در ارج نهادن به منزلت، قداست و حرمت قلم و صاحبان آن، همزمان با ایام شکل‌گیری محافل ادبی نهاد و گروه‌های موضوعی در یک سال گذشته و همچنین مناسبت‌هایی چون روز قلم و روز ادبیات کودک و نوجوان، ویژه‌برنامه تجلیل و قدردانی تعدادی از فرهنگ‌مداران این حوزه در استان‌های مختلف با عنوان «از تبار قلم» برگزار می‌شود.

معاون اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر تصریح کرد: دکتر عبدالکریم مشایخی از صاحب‌نظران تاریخ به‌ویژه تاریخ بوشهر و خلیج فارس است که آثار و تالیفات فراوانی را در زمینه بوشهرشناسی به‌خصوص خلیج فارس و مبارزه با استعمار دارد که می‌توان به آثاری چون مدرسه سعادت بوشهر از چند زاويه، علما و نويسندگان بوشهر، گزارش‌هاي سر پرسی كاكس‌، سركنسول انگليس ‌در بوشهر، خليج فارس و بوشهر، خلیج فارس نامی برای همیشه، بندر بوشهر پیشگام مدرسه‌سازی جنوب ایران، تهاجم انگلیس به جنوب ایران و روحانیت بوشهر و نهضت مشروطه جنبش مشروطيت در بوشهر نام برد.

علاقه‌مندان می‌توانند روز شنبه 26 تیرماه، ساعت ۱۰:۳۰ از طریق نشانی www.skyroom.online/ch/nahaad/mahafel در این برنامه شرکت کنند. این ویژه‌برنامه همچنین به‌صورت زنده از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی (iranpl.ir)، آپارات (iranpl) و اینستاگرام (iranplir)  نهاد پخش خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها