سه‌شنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۲
نامگذاری یک خیابان به نام محمد زهرایی در پایتخت

ماکان زهرایی، از مصوبه شورای شهر تهران و نام‌گذاری خیابان محل کار و زندگی مدیر فقید نشر کارنامه، به‌نام مرحوم محمد زهرایی، ناشر برجسته و فقید کشورمان خبر داد.

ماکان زهرایی، فرزند محمد زهرایی، مدیر فقید انتشارات «کارنامه» در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، با اعلام خبر مصوبه شورای شهر تهران مبنی بر نام‌گذاری یک خیابان به‌نام مرحوم زهرایی بیان کرد: براساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران، خیابان حمید در منطقه دربند، به نام مرحوم استاد محمد زهرایی تغییر نام پیدا کرد. دلیل اصلی این نام‌گذاری به اقدام استاد زهرایی مربوط می‌شود؛ ایشان تصمیم داشتند، در این محل یک مرکز فرهنگی با هدف برگزاری برنامه‌‌های فرهنگی از‌جمله رونمایی و نشست‌های نقد و بررسی کتاب ایجاد کنند.
 
وی افزود: ساخت این مرکز که در تملک خانواده ایشان است، پیش‌تر دفتر کار و محل زندگی مرحوم زهرایی بود.   
 
زهرایی ادامه داد: مرحوم زهرایی، مرکز فرهنگی به متراژ 500 متر را طراحی کرده بودند. پدر تمایل نداشتند صرفا به ابعاد اقتصادی فکر کنند؛ بنابراین به طراحی این مرکز فرهنگی اقدام کردند تا به‌عنوان یک پاتوق فرهنگی     محل رفت‌و‌آمد دوستداران کتاب باشد. ساخت آن از سال 1388 آغاز و هشت سال، یعنی تا سال97 ـ 1396 به‌طول انجامید. این ساختمان اواخر سال جاری و یا اوایل سال آینده افتتاح می‌شود. مهندس بیژن شافعی و خانم بیرانی، معماران توسعه خانه هنرمندان ساخت این مرکز فرهنگی را برعهده داشتند.
 
زهرایی با اشاره به رونمایی از دیوار‌کوب خیابان زهرایی گفت: روز گذشته، نام خیابان حمید با نصب دیوار‌کوب، به نام مرحوم زهرایی تغییر پیدا کرد. براساس برنامه‌‌ریزی انجام شده، رونمایی رسمی به زمان افتتاح مرکز فرهنگی موکول شده اما با توجه به پایان فعالیت پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران، یک مراسم کوتاه رونمایی حدود 10 تا 15 روز دیگر در این محل با حضور اعضای کمیسیون فرهنگی برگزار خواهد شد.    
 
مدیر فروش نشر کارنامه افزود: خوشحالیم که نخستین‌بار نام یک خیابان به نام یکی از اهالی نشر و کتاب نام‌گذاری شده است. امید‌واریم این کار تداوم داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها