شنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۳
انتشار «امتحان» با محوریت مضامین دفاع مقدس

مجتبی خرسندی، شاعر بروجردی ساکن قم، چهارمین مجموعه شعر خود را با عنوان «امتحان» و با محوریت مفاهیم و مضامین دفاع مقدس و محور مقاومت راهی بازار کرد.

مجتبی خرسندی که از سال ۱۳۸۹ سرودن شعر را آغاز کرده و تاکنون چهار اثر «جمع مفرد»، «تیغ هفتاد و دو دم»، «نقطه ضعف» و «امتحان» از او به چاپ رسیده است، درباره تازه‌ترین اثرش به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، گفت: تمامی اشعار مجموعه شعر «امتحان» با محوریت مفاهیم و مضامین دفاع مقدس و محور مقاومت سروده شده است.
 
وی با اشاره به عنوان این کتاب اضافه کرد: عنوان «امتحان» برای این مجموعه برگرفته از اشعار موجود در کتاب است، چرا که کلیدواژه امتحان در آن زیاد تکرار شده است.
 
خرسندی با اشاره به مفاهیمی که در این مجموعه شعر به آن پرداخته است، تصریح کرد: حوادث و اتفاقات 8 سال دفاع مقدس، برخی از شهدای شاخص 8 سال دفاع مقدس، برخی از مناسبت‌های تاریخی مهم پس از انقلاب اسلامی، شهدای شاخص محور مقاومت و مدافعان حرم، اتفاقات مهم جهان اسلام مانند اتفاقات نیجریه، یمن، افغانستان و ...در این مجموعه دیده می‌شود.
 
این شاعر بروجردی ساکن قم درباره فعالیتش در حوزه شعر یادآور شد: این اشعار حاصل زیست 10 ساله بنده در دنیای شعر و ادبیات بوده و در این سال‌ها عناوینی همچون مقام اول دومین کنگره سراسری شعر قلم‌های بیدار در اصفهان، مقام اول نخستین کنگره سراسری شعر همکلاسی آسمانی در مازندران، برگزیده دومین کنگره سراسری شعر ایثار در تهران، مقام اول نهمین کنگره شعر بهار نارنج در رشت، مقام دوم کنگره شعر رهوا در خراسان رضوی و برگزیده اولین جشنواره سراسری شعر مکتب پایداری در ارومیه را کسب کرده‌ام.
 
این دانش‌آموخته رشته ادبیات بیان کرد: مجموعه شعر «امتحان» دارای 41 شعر در قالب‌های مختلف اعم از غزل، مثنوی، چهارپاره، رباعی، نیمایی و سپید است که از سوی انتشارات صریر در ۹۲ صفحه به چاپ رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها