شنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۳
زندگینامه ورزشکار شهید زنجانی کتاب می‌شود

جانشین سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان از چاپ کتاب زندگینامه شهید سهراب اسماعیلی ورزشکار شهید زنجانی خبر داد.

ابوالفضل طهماسبی در گفت‌‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: مهرماه سال جاری کنگره 3535 شهید زنجانی برگزار خواهد شد که در همین راستا چاپ و آماده‌سازی کتاب‌های این برنامه بزرگ فرهنگی آغاز شده است.

جانشین سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان از جمع‌آوری اسناد و آثار شهدا و رزمندگان، مصاحبه با خانواده‌های شهدا و ساخت مستند خبرداد و گفت: نگارش کتاب در مورد سیره و زندگی شهدا از دیگر برنامه‌‌های این کنگره محسوب می‌شود.
 
طهماسبی با بیان اینکه 90 درصد اسناد مربوط به شهدا باید قبل از برگزاری اجلاسیه نهایی جمع‌آوری و یادواره‌های آن برگزار شده باشد، افزود: قبل از برگزاری کنگره نهایی باید 100 جلد کتاب چاپ شده و فیلم‌های کوتاه مستند و فیلم‌های بلند از سبک و سیاق شهدا برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه انجام شود.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از کتاب‌های مربوط به کنگره شهدا به چاپ رسیده است، افزود: هر یک از دستگاه‌ها بنا به وظایفی که برای آنها محول شده نسبت به چاپ کتاب اقدام می‌کنند.

جانشین سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه هریک از ارگان‌ها بنا به وظیفه تخصصی خود چاپ کتاب‌های موضوعی را عهده‌دار هستند، گفت: برای مثال کانون پرورش فکری کتاب درباره کودکان چاپ می‌کند و یا اداره کل ورزش و جوانان کتابی با موضوع شهدای ورزشکار را چاپ می‌کند.

وی از آماده سازی و چاپ كتاب زندگینامه ورزشكار شهید سهراب اسماعیلی خبر داد و افزود: هزینه چاپ این کتاب را اداره کل ورزش و جوانان پرداخت خواهد کرد.

طهماسبی ادامه داد: پیش از این نیز زندگی‌نامه شهید پرویز عطایی با عنوان کتاب «خط هشتم» به چاپ رسیده بود که شامل دوران کودکی و بزرگسالی و حضور این شهید در جبهه است.

جانشین سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: طبق توافق انجام شده و جلسات مستمری که با حضور دستگاه‌های مرتبط برگزار می‌شود، هر 100 عنوان کتاب مهرماه امسال چاپ و در زمان برگزاری کنگره رونمایی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها