پنجشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷
چاپ کتاب این روزها بسیار هزینه‌بر است

اسما پورجبلی، نویسنده حوزه کودک و نوجوان در ارومیه علت چاپ ننکردن کتاب خودش را هزینه‌بر بودن آن اعلام کرد و گفت که برای چاپ کتاب نیاز به حامی است.

اسما پورجبلی، نویسنده حوزه کودک و نوجوان در ارومیه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، گفت: یکی از معضلات و مشکلات نویسندگان هزینه‌بر بودن چاپ کتاب است. می‌بایست یک حامی داشته باشید تا بتوانید برای چاپ کتابتان اقدام کنید، مخصوصا اگر شغلی در کار نباشد. نویسندگی برای شغل دوم یا چندم به‌صرفه‌تر است.
 
وی ادامه داد: افزایش سرسام‌آور قیمت کاغذ، موج گرایش به استفاده از فضای مجازی، افزایش قیمت تمام شده کتاب، کاهش میزان مطالعه در خانواده‌ها، نپرداختن به موضوعات ملی و مذهبی در کتاب‌ها از جمله دلایل مهمی هستند که می‌توان آنها را در فهرست علت‌های کاهش سرانه مطالعه کتاب قرار داد.

این نویسنده افزود: در ایران میزان مطالعه کمی پایین است و از موقعی که دنیای مجازی در زندگی مردم جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است، این میزان کمتر هم شده است. البته باز جای شکرش باقی است که بعضی از طریق همین فضای مجازی نیم‌نگاهی هم به مطالعه و کتاب دارند؛ اما هیچ مطالعه‌ای بهتر از کتاب نیست.
 

پورجبلی با بیان اینکه ادبیات کودک و نوجوان سهم ناچیزی در بازار کتاب کشور دارد، افزود: انسان از کودکی تربیت و سپس وارد اجتماع می‌شود؛ کودک هر طور تربیت شود در آینده یا همان زمان حال خودش آن تربیت را به جامعه منعکس خواهد کرد، پس چه بهتر که در نوع تربیت یا آموزش به کودکانمان از همان اوایل در تلاش باشیم تا در آینده خللی برای خودشان و جامعه به وجود نیاورند.

وی ادامه داد: علوم تربیتی شاخه‌ای از روانشناسی و تربیت است و من هم با توجه به رشته تحصیلی و آموزش غیرمستقیم از این راه و مسیر چه به صورت دیداری و شنیداری وارد این حوزه شده‌ام.
 
نویسنده کتاب «بچه گربه ملوس اخمو» ادامه داد: در این راستا محتوای کتاب «بچه گربه ملوس اخمو» در مورد اختلال یادگیری است که به‌صورت داستان نقل و قید شده است و هنگام قصه‌گویی والدین می‌بایست به کودکان بخوانند و با هم ایفای نقش کنند تا با یکدیگر به نتیجه مطلوب برسند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها