چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۵
مدت اجرای طرح‌های فصلی نهایتا باید دو، سه روز باشد

مدیر داخلی پردیس کتاب اصفهان گفت: در نظر گرفتن طول یک هفته یا 10 روز برای اجرای طرح‌های فصلی با توجه به مسائلی مانند سهمیه‌‌ی پائین یارانه کتابفروشی‌ها، صرفا به مشکلات کتاب‌فروشان و نارضایتی کتاب‌دوستان اضافه می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اصفهان، نوید تیموری گفت: با توجه به پیگیری‌های متعددی که از سمت ما برای رفع مشکلات و شفافیت بیشتر طرح از طریق نهادهای برگزارکننده صورت گرفت و البته متأسفانه پاسخی دریافت نشد و اقدامی صورت نگرفت، تصمیم بر این شد تا این‌بار برخلاف گذشته و برای اینکه از «جیب کتاب‌فروشی‌ها» و «به‌ نام و کام نهادهای برگزارکننده» نباشد، این دوره صرفاً در محدوده‌ اجرای طرح و با همان سقف و سهیمه و شرایط، طرح را اجرا کنیم که البته این مسئله، نارضایتی‌ها را هم به همراه داشت.

مدیر داخلی پردیس کتاب اصفهان در رابطه با کتاب‌های پرفروش‌ در طرح «بهارانه کتاب»، افزود: تعداد کتابِ فروش‌ رفته در طرح بهاره پردیس کتاب اصفهان بیش از 2000 عنوان کتاب و تعداد خریداران کتاب، بیش از 600 نفر بود. کتاب‌های پرفروش‌ ما در این طرح، عبارت بودند از: «جزء از کل»، «سمفونی مردگان»، «قصه‌های من و بابام»، «تکه‌هایی از یک کل منجسم»، «اصل‌گرایی»، «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب»، «چشم‌هایش»، «دنیای سوفی»، «اسکارلت و آیوی (1)» و «دلایل خوب برای احساس‌های بد».

وی درباره مشکلات و ضعف‌های موجود طرح  به مسئله به‌روز نبودن کتاب‌های تازه‌انتشاریافته در سایت «بهارانه کتاب» اشاره کرد و گفت: پاسخگو نبودن روابط عمومی در طول اجرای طرح، کُند بودن و مشکلات و خطای سیستمی وب‌‌سایت طرح، نامشخص بودن نحوه تخصیص سهمیه به کتابفروشی‌ها و نامشخص بودن شیوه و زمان تمدید سهمیه‌ کتابفروشی‌ها از مهمترین مشکلات ما در بازه زمانی طرح بود.

تیموری در رابطه با راهکار این کتابفروشی برای حل این مشکل گفت: تصمیم داریم در دوره‌های بعدی در اطلاع‌رسانی اولیه‌ طرح‌های فصلی را به‌صورت شفاف با مخاطبانمان در میان بگذاریم که اجرای طرح را فقط تا پایان اعتبار و سهمیه فروشگاه ادامه خواهیم داد. بدیهی است بر حسب تجربه با استقبال مخاطبان بیش از دو یا نهایت سه روز، طرح ادامه نخواهد داشت.

مدیر داخلی پردیس کتاب اصفهان ادامه داد: متأسفانه در نظر گرفتن طول یک هفته یا ده روز برای اجرای طرح‌های فصلی با توجه به سهمیه‌ اندک، عدم پاسخگویی، عدم شفافیت در خصوص سهمیه‌ها و روال تمدید آن صرفاً به مشکلات کتاب‌فروشان و نارضایتی کتاب‌دوستان اضافه می‌کند.

تیموری در پایان گفت: امیدواریم که مسئولان امر با بررسی همه‌جانبه‌ طرح و بازبینی جوانب مختلف آن، مشکلات طرح را کاهش دهند و اثربخشی آن را بهبود ببخشند. بدون شک این هدف بدون هم‌فکری و هم‌اندیشی با جامعه‌ی کتاب‌فروشان، ناشران، کتاب‌دوستان و به طور اهالی کتاب میسر نخواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها