دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱
خرید حدود یک میلیارد تومانی کتاب توسط کردستانی‌ها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بیان اینکه این استان 5 درصد از کل فروش «بهارانه کتاب 1400» در کشور را به خود اختصاص داده است، گفت: کردستان با فروش 9 میلیارد و 333 میلیون و 212 هزار و 351 ریال کتاب، جایگاه هفتم را در میان استان‌های کشور در این طرح به دست آورده است.

عبیدالله رستمی با اشاره به استقبال مردم فرهنگ‌دوست و کتابخوان کردستان از طرح‌های حمایتی کتاب به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کردستان گفت: هفدهمین طرح فصلی کتاب با عنوان «بهارانه کتاب 1400» از 17 خردادماه همزمان با سراسر کشور در در سطح کتابفروشی‌های عضو طرح در استان کردستان هم آغاز شد که بعد از یک هفته اجرای طرح بالغ بر 9 میلیارد ریال کتاب در استان به فروش رفت.

وی با اشاره به مشارکت کتابفروشی‌های استان در طرح بهارانه، عنوان کرد: 46 کتابفروشی شامل 35 کتابفروشی در مرکز استان و 11 کتابفروشی در شهرستان‌های تابعه استان در اجرای این طرح مشارکت دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بیان اینکه این استان هفتمین استان کشور بر اساس مبلغ فروش در اجرای این طرح در کشور است، اضافه کرد: 5 درصد کتابفروشی‌های عضو طرح، 5 درصد از کل میزان فروش طرح و 3 درصد از تعداد کتاب‌های فروخته شده در طرح، به نام استان کردستان ثبت شد.

رستمی با اشاره به اینکه در کردستان از طرح‌های فصلی کتاب در این چند سال اخیر استقبال خوبی شده است؛ گفت: در واقع طرح‌های فصلی در تقویت و ترویج فرهنگ کتابخوانی و همچنین رونق اقتصاد فرهنگ در بخش ناشران و کتابفروشان نیز موثر بوده است.
 
وی با بیان اینکه در آخرین دوره اجرای این طرح در استان تعداد 52 کتابفروشی مشارکت داشتند، افزود: کردستان در طرح زمستانه کتاب پارسال جزو ششمین استان کشور از نظر مبلغ فروش بود و این استقبال نشان از علاقه مردم استان به کتاب و کتابخوانی دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در پایان یادآوری کرد: طرح‌های فصلی کتاب از سوی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌منظور رونق بخشیدن به بازار کتاب و ترویج کتابخوانی و با ارائه تسهیلاتی در قالب یارانه خرید کتاب از طریق کتابفروشی‌های سراسر کشور انجام می‌شود که در آن وجه تخفیف مستقیما به خریداران کتاب پرداخت می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها